Založ si blog

Archív: január, 2020

Prehľadnosť kriminálnych zákonov: Doktrína Neplatnosť pre nejasnosť (Void-for-Vagueness Doctrine)

Táto doktrína hovorí asi toľko, že paragrafy v kriminálnom zákone, ktoré postrádajú postačujúcu jednoznačnosť alebo špecifickosť sú v krajinách, kde platí právo zákona, po anglicky tzv. “Rule of Law”, neplatné pre nejasnosť. Na Internete existuje viacero kvalitných renomovaných článkov o tejto právnej doktríne, všetky napísané v odbornej právnickej […]

Pokračovanie článku

Čo ja považujem za prejavy nacizmu a fašizmu

Ja nepovažujem za prejavy fašizmu či nacizmu nejaké čísla či spôsoby pozdravu. S výnimkou ‘Heil Hitler’ ale takýto pozdrav ani meno snáď v dnešnej dobe po skončení 2. SV nikto ani nepoužíva; a ak, tak snáď len nejaký duševne chorý blázon. Alebo herci vo filmoch depiktujúcich danú dobu, ale to je o niečom inom, nie o schvaľovaní zverstiev v danej dobe. (Detto […]

Pokračovanie článku

Práve mi zomrel môj milovaný kocúr Ludwig

Včera som mala celkom dobrý deň. Celkom sa mi totiž podarilo pokročiť v mojom projekte, čo si programujem. (Obyčajne, keď mi niečo nejde, nemám sa s kým poradiť, a spolieham sa v podstate iba na informácie na Microsoft webstránke pre developerov a nie vždy mi všetko hneď ide ako by malo.) Posledných pár hodín v mojom živote bolo však strašných. Najskôr mi vyprskol […]

Pokračovanie článku

Čo by ma zaujímalo ohľadne zadržania Trnku a čo som sa nedočítala

Čo sa týka Dobroslava Trnku, dobre, spreneveril sa zrejme spravodlivosti keď nekonal v kauze Gorila. Či existuje pre neho nejaké ospravedlnenie, to neviem posúdiť a o to mi v tomto momente nejde. Takmer na všetkých videách, ktoré zachytávali Dobroslava Trnku vidno jeho psíka Lea. Veľmi pekný psík. Čo som sa nedočítala v žiadnom článku o zadržaní Trnku je, čo sa stalo s […]

Pokračovanie článku

Eliminovanie Soleimániho nebola ani vražda ani atentát

Tak poďme pekne po poriadku, ako sa to celé stalo: 27. decembra 2019 bol 33 ročný naturalizovaný Američan narodený v Iraku, ženatý, otec dvoch malých detí vo veku 2 a 8 rokov, linguista, ktorý bol zamestnaný ako kontraktor, zabitý v raketovom útoku na americkú vojenskú základňu v Iraku. Tento raketový útok bol podporovaný Iránskou domobranou. V tomto útoku bolo zranených […]

Pokračovanie článku

Zabitie Solejmániho nepovažujem za porušenie medzinárodného práva

Fico vraj chce v januárovej schôdzi iniciovať uznesenie k aktuálnej situácii na Blízkom východe. Vyhlásil to na včerajšej tlačovej besede strany SMER, ktorú som si pozrela na Facebook-u. Po prvé, Fico definoval Irán ako “mimoriadne veľkú a silnú” krajinu, ktorá má takmer 100 miliónov obyvateľov, ktorá je mimoriadne ekonomicky silná a ktorá fanaticky nenávidí USA a […]

Pokračovanie článku

Som zhrozená z vyhlásenia Praženkovej

Denník 24hodín indikoval, podľa môjho názoru, nepravdivú informáciu, že, citujem: Dôvera Slovákov v justíciu sa výrazne zhoršila po tom, ako bola počas vyšetrovania vraždy novinára Kuciaka zaistená komunikácia Mariana K. Z nej vyplynulo možné páchanie závažnej trestnej činnosti, pričom sa prípady týkajú aj viacerých sudcov a sudkýň. Rada by som uviedla túto […]

Pokračovanie článku

Kočner a právo na spravodlivé súdne konanie; aj Stalin by sa červenal

V článku 6 Európskeho dohovoru o ľudských právach, odstavec tri je uvedené, citujem: Každý, kto je obvinený z trestného činu, má tieto minimálne práva: a) byť bez meškania a v jazyku, ktorému rozumie, podrobne oboznámený s povahou a dôvodom obvinenia vzneseného proti nemu; b) mať primeraný čas a možnosti na prípravu svojej obhajoby; c) obhajovať sa osobne alebo […]

Pokračovanie článku

Čaputovej príhovor je ten najhorší možný novoročný príhovor, aký vôbec môže niekto predniesť

To, čo som uviedla v nadpise je môj úprimný názor. Keď v krajine, kde začína byť bezpečnoť obyvateľov jeden z najvážnejších problémov, sa Čaputová podujme inštruovať predstavených cirkvi, o tom, čo majú kázať veriacim v kostoloch, tak to je horšie ako zle. Mám na mysli celkovú bezpečnosť vo všetkých oblastiach života. Keď sledujem správy zo Slovenska, tak denno […]

Pokračovanie článku
Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.