Založ si blog

Archív: apríl, 2019

Výhody doma pečených rohlíkov z celozrnnej múky

Môj manžel dlhé roky trpí Sklerózou Multiplex. Jedným z veľmi nepríjemných symptómov Sklerózy Multiplex sú aj črevné problémy. Až manželova choroba ma naučila, aké je dôležité mať v strave dostatok vlákniny, ale aj to, aké sú nie zdravé potraviny z čisto bielej múky. Najskôr som stále kupovala klasické biele rožky a iné podobné výrobky. Neskôr som prešla na […]

Pokračovanie článku

Strata domáceho miláčika

Keď bolo so Snowym už veľmi zle, napriek tomu, že som už chápala, že je na konci, utekali sme s ním ešte na pohotovostnú kliniku pre domáce zvieratká (hlavne psov a mačky). Nečakala som však, že naspäť domov sa už vrátime bez neho. Snowy mi totiž na danej klinike, v tú nedeľu, 21. októbra 2018, zomrel priamo v náručí. Bolo to strašné. Keď sme sa vrátili domov, […]

Pokračovanie článku

Ideálna váha nemusí byť znakom zdravia, niekedy je to presne naopak

Mala som 4 mačky. Už mám len tri. Snowy, ktorý zomrel prvý bol síce najstarší, ale vôbec nie starý vzhľadom na svoj mačací vek. Mačky, ktoré žijú v domoch, tzv. bytové mačky, sa bežne dožívajú pri správnej starostlivosti aj viacej ako 20 rokov. Čo sa týka Snowyho, bola som presvedčená, že bol zo všetkých mačiek najzdravší. Snowy bol pravá turecká angora. […]

Pokračovanie článku

Keď človek zakladá záhradu

Medzi mužom a ženou bývajú rozdiely. Keď sme kupovali náš posledný dom, ten v ktorom teraz žijeme, tak môj manžel hodnotil, ako je dom postavený, kým ja som sa pozerala na veľkosť pozemku a ihneď som si predstavila, že sa na ňom bude dať urobiť záhrada. Na začiatku to bola však len tráva. Moje skúsenosti zo založenia záhrady na našom dvore […]

Pokračovanie článku

Tiny

V jedno sobotné ráno, konkrétne 8. októbra 2011 zazvonil zvonček pri dverách. Nikoho som nečakala. Otvorila som dvere a predstavili mi malé, plačúce mača. Neviem, či to bola otázka alebo oznamovacia veta, ale znela: “Je toto vaše mača(?)” 🐈 Tí ľudia sa práve sťahovali. Ich syn našiel toto mačiatko pod kríkom pred ich domom, hneď vedľa nákladného auta, kde […]

Pokračovanie článku

Keď bol Mucko tínejdžer

Keď vykopeš jamu aby si ružu zasadil … 🌹🌹🌹 Keď bol Mucko ‘tínejdžer’, brávali sme si ho na náš dvor. Mimo nášho dvora nesmel, ale všetko, čo bolo na našom dvore bolo samozrejme o ňom a pre neho. Aspoň Mucko to tak videl a vnímal. V ten deň som sa rozhodla zasadiť ružu a za týmto účelom som vykopala jamu. Mucko bol práve s nami vonku a tak si prišiel […]

Pokračovanie článku

Environmentálni hypokritici

Stále všade čítam vo všetkých médiách, sociálnych sieťach o environmentalistoch. O ich boji proti znečisťovaniu našej planéty. O ich pozitívnych prínosoch pre našu planétu. Ja to však vidím inak. Aby som to vysvetlila, začala by som tým, že sa prenesiem niekoľko desaťročí dozadu. A začala by som z čias môjho detstva. *** Ako dieťa, v 60-tych rokoch minulého […]

Pokračovanie článku
Teroristický útok si objednali Ukrajinci a máme dôkaz, tvrdí Moskva. USA: Nezmysel. Islamisti zas a znova priznali zodpovednosť

Teroristický útok si objednali Ukrajinci a máme dôkaz, tvrdí Moskva. USA: Nezmysel. Islamisti zas a znova priznali zodpovednosť

28.03.2024 16:36

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?