Založ si blog

Archív: august, 2019

Zásah turistu bleskom v roku 2019 nepovažujem za nešťastie

Dnes uplynulo 81 rokov odkedy môjho starého otca zabil zásah bleskom. To boli úplne iné časy ako dnes. Vtedy nebol Internet, nebol rozhlas pre široké vrstvy obyvateľstva, nebola televízia a neboli predpovede počasia; alebo ak aj nejaké boli, určite neboli na takej úrovni ako dnes. Svet sa od roku 1938 veľmi zmenil, čo sa týka tejto oblasti, k lepšiemu. Čo sa nezmenilo, čo […]

Pokračovanie článku

Som zhrozená z vystupovania Čaputovej

Môj manžel, keď zhliadol zasa fotku Čaputovej na obrazovke, keď som si skenovala očami článok o nej v Pravde, tak vyhlásil, že: “Tá Čaputová sa ani obliecť nevie, nesedí jej ani strih, ani farby jej nejdú dokopy, …” 🖏 Ja som však zhrozená z úplne inej veci. A to, že Čaputová opäť ukazuje dlhý nos inštitúcii právneho štátu. V anglosaskom práve, to, na […]

Pokračovanie článku

Ľudská hlúposť je nekonečná Aneb “Epic Trail” = hlúposť epických rozmerov

Posledné dni a týždne som si všímala správy o počasí aj na Slovensku. Opakovane som registrovala v správach celoplošné výstrahy pred búrkami. Takmer denne. A potom sa dočítam, že v Tatrách zabil blesk niekoľkých ľudí a zranil ďaľších okolo 150. Vraj nešťastie prirovnávané teroristickému útoku. Vraj zasiahnutá náhodná skupina ľudí.  A potom som sa dočítala, […]

Pokračovanie článku

V Kanade by si žiadne vzťahové grafy žiaden policajt ani iný štátny úradník nedovolil zobrazovať zo žiadnych databáz štátnej správy

Vraj Slovensku, si o vás môžu zobraziť tzv. vzťahový graf, teda pavúka, ktorý vidí policajt, keď si v policajnej databáze vyhľadá vaše meno. To sa robí asi všade na svete, že o občanoch má štátna správa zozbierané v rôznych databázach rôzne osobné informácie. Aj v Kanade. A nielen v policajných databázach ale aj na iných úrovniach štátnej správy. V Kanade sú […]

Pokračovanie článku

Benefity vlastnenia mačky

Nikdy nezaspíte. Mačka vás totiž pravidelne každé ráno zobudí o 6:00. Vrátane sobôt, nediel či sviatkov. 🐱 V noci, po tme, nezablúdite (vo vlastnom dome) Mačka vás v noci odprevadí na WC a potom naspäť do postele. Aby ste sa nestratili. 🐈 Mačka ako mediátor manželských sporov Keď vám váš krátkozraký manžel začne vyčítať, že v spálni behá “taký veľký […]

Pokračovanie článku

15. -teho augusta ráno môjho času som si vypočula tlačovú besedu Roberta Fica

A mne sa zdá, aspoň odtiaľto, kde žijem, že všetko, čo povedal Fico malo hlavu a pätu a jednoducho sa mi to všetko zdalo správne a logické. *** Potom som strávila celý deň vo svojej záhrade, kde som musela urobiť dosť špinavú robotu, teda povynášať zeminu z komposterov, obohatiť nimi zeleninové hriadky a potom som ešte zasadila semiačka na ďaľšiu úrodu, pretože […]

Pokračovanie článku

Čo sa mi na Slovensku nepáči

Keďže idú byť opäť voľby do NR SR, rada by som sa opýtala jednu otázku: Mňa by zaujímalo, že prečo nie je možné zmeniť systém zdravotného poistenia, ktorý dnes existuje na Slovensku na taký systém, aký je napríklad v provincii Ontário v Kanade, kde existuje jediná “povinná zdravotná poisťovňa”, (OHIP), pričom príspevky do nej sú spravované priamo federálnou […]

Pokračovanie článku

O kom si myslím, že nepatrí do politiky

V mojom hodnotovom rebríčku miesto narkotík a drôg (typu marihuana a podobne) je iba a iba na tíšenie inak neznesiteľných bolestí a len pod lekárskym dohľadom a len v prísne odôvodnených prípadoch. Napríklad v poslednom terminálnom štádiu rakoviny a podobne. Je pre mňa aboslútne neprijateľné a neakceptovateľné aby bolo tolerované “skúšanie” narkotík typu marihuany […]

Pokračovanie článku

Dohovor Organizácie Spojených národov proti korupcii

Dňa 31. októbra 2003 bol v New Yorku prijatý Dohovor Organizácie Spojených národov proti korupcii. V mene Slovenskej republiky bol tento dohovor podpísaný 9. decembra 2003 a pre Slovenskú republiku nadobudol platnosť 1. júla 2006. Text celého dohovoru v slovenskom jazyku možno nájsť na tejto webstránke: V tomto dohovore je v článku 32 výslovne uvedené: “ 1. […]

Pokračovanie článku

Dočítala som sa, že prezidentka SR je vraj znepokojená

V denníku Pravda som sa dočítala, že vraj jej kancelária vydala stanovisko, že vraj so znepokojením vníma medializované informácie, že postupy a rozhodnutia orgánov činných v trestnom konaní ovplyvňovali osoby, ktoré na to nemali ústavné a ani zákonné oprávnenie. Toto stanovisko prezidentky SR priniesli viaceré denníky a tlač. S týmto jej stanoviskom mám ja niekoľko […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.