Založ si blog

Archív: máj, 2019

Moja záhradka koncom mája

Pred pár dňami mi niekto zo Slovenska poslal fotografiu svojej čerešne plnej zrelých krásnych červených čerešničiek. Aj ja mám mini čerešničku – višňu. Mala som aj pravú čerešničku, normálnej veľkosti, ale čierny orech mi ju zabil. Višňa vraj čiernemu orechu odolá. Dnes je 26. máj a moja višňa vyzerá takto: V pozadí je záhradný domček, ktorý si […]

Pokračovanie článku

Som zhrozená z niektorých titulkov v dennej tlači

Napríklad: SaS žiada Čižnára, aby sa pozrel na trest Juraja Hossu, ktorý zabil Filipínca Henryho Acordu Prečo? Na Slovensku máme trojdelenie moci na zákonodarnú, výkonnú a súdnu. Po prvé SaS je politická strana, ktorá má svoje zastúpenie v NR SR, čo je zákonodarná moc. O vine a treste na Slovensku rozhoduje súd. Súdna moc je jeden z pilierov moci a má byť nezávislá. […]

Pokračovanie článku

Zelenina, ktorá vyrastie aj pod orechom

Ihneď vedľa mojej záhrady rastie veľký čierny orech, po latinsky Juglans nigra. Všetky časti orecha obsahujú chemikáliu juglón (5 hydroxy-alphanapthoquinone). Juglón je aj toxín, ktorý sa údajne použiva ako herbicíd, aj ako farbivo. Využíva sa tiež v kozmetike. V alternatívnej medicíne sa používa výťažok z čierneho orecha proti parazitom. Juglón produkuje aj vlašský […]

Pokračovanie článku

Alkohol – metla Slovenska

S mojim predošlým blogom, v ktorom som vyjadrila a odôvodnila môj názor na to, prečo trvám na tom, že Jurraj Hossa je nevinný, nikto nesúhlasil. Napriek tomu trvám na tomto svojom názore. A ešte pripojím ďaľší: vinní za to, čo sa v tomto prípade stalo, v ktorom Henry prišiel o život, ste všetcia. Počnúc legislatívcami v NRSR, cez médiá, ako aj všetcia, ktorí volíte […]

Pokračovanie článku

Prečo si myslím, ze vyslovenie o vine v pripade Juraja je miscarriage of justice (len môj osobný názor laika)

Po prečítaní komentárov o Jurajovi za zabitie Filipínca som zostala zhrozená v tom, koľko nenávisti ako aj právneho bezvedomia je v ľudoch na Slovensku. V žiadnom prípade nechcem zľahčovať zločin, ktorý sa stal. Ale ja vidím celú vec úplne inak. Vo svojej analýze vychádzam iba z publikovaných informácií. Aj to nie zo všetkých publikovaných informácií, pretože okrem […]

Pokračovanie článku

Ako si nepredstavujem slušnosť

Strany “slušných” ľudí vraj zorganizovali protest proti prítomnosti Marine Le Pen v Bratislave v priestoroch hotela River Park. Odkaz na túto udalosť som našla na Facebooku, kde Matteo Salvini – Sympatizanti z Čech, Moravy, Slezka a Slovenska dali záznam z protestu. (Odkaz: […]

Pokračovanie článku

Prečítala som si dnes v bleskových správach na Pravde

Vraj sa medvedík čistotný nasťahoval do ZOO v nemeckom Heidelbergu. Vraj medvedík čistotný. Poriadny oxymoron, tá jeho charakteristika, že vraj ‘čistotný’. Skôr by som ho opísala, ako ‘vychytralý’. Mám ich totiž na záhrade. Zdemolovali mi podlahu v záhradnom domčeku. Vytrhávajú klíčky kukurice, ktorá by inak vyrástla aj pod čiernym orechom, ale nie, keď je […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.