Založ si blog

Archív: marec, 2019

Vždy ma fascinujú tí, ktorí síce neovládajú cudzí jazyk jazyk , ale vedia, ako ho ovládajú iní (Cítili by ste sa kvalifikovaní posudzovať to, ako Dr. Šefčovič ovláda anglický jazyk? )

Niektorí ľudia radi posudzujú a odsudzujú. Na Slovensku je to taký národný šport. A takto radi posudzujú a odsudzujú najradšej tí, ktorí obyčajne nič nevedia, teda nemajú v danom odbore ani prax, ani vedomosti. Ale najčastejšie tí, ktorí sú zaslepení nenávisťou a tí, ktorým preto chýba objektivita. Pamätám si dodnes, ako ženušky, ktorým dali reportéri mikrofón […]

Pokračovanie článku

Keď treba mačke podávať tabletky aneb neuveriteľná múdrosť môjho kocúra Ludwiga

Aj mačky občas potrebujú lieky. A poviem vám, že nie každý dokáže dať mačke tabletku. Videla som na túto tému veľa kreslených vtipov. Posledne jeden, na ktorom sa muž, dohryzený a doškrabaný, prihovára žene s tým, že dal mačke lieky a teraz nech ho ona odvezie na pohotovosť. Ono dať mačke tabletku je nie celkom elementárne. To treba chytiť mačku za vrchnú […]

Pokračovanie článku

Vidím rozdiel medzi ‘antikampaňou’ proti Čaputovej a Šefčovičovi

V relácii Sobotné dialógy na RTVS dňa 23. marca 2019 takto reagovala Zuzana Čaputová na vysvetlenie pochybností okolo svojej koncipientskej praxe: “Pán Šefčovič, vy ste tiež čelili rôznym útokom vrátane spochybňovania hmhm vášho doktorandského titulu, hhmh viete, že sme objektom antikampane, toto ja považujem za antikampaň …” Čaputová sa nevie ani správne […]

Pokračovanie článku

Nie je všetko zlato, čo sa blyští

Keď som si pozerám rôzne relácie, podľa akých kritérií ľudia volia svojich zástupcov do volených pozícií, niekedy sa mi zatočí hlava. Jedna z takých ukážok bola, keď sme počúvali rádio po zvolení Trudeau, kanadského ministerského predsedu. Jedna z tých, ktoré vtedy zavolali do danej relácie, bola celá nadšená, a nadchýňala sa tým, že ho volila, lebo Trudeau má […]

Pokračovanie článku

Prečo je pre mňa Čaputová absolútne neprijateľná v pozícii prezidentky

Konečne som sa dostala k tomu, aby som si vypočula debatu TA3 “Postupujúci po 1. kole volieb”. Počúvaním dnes danej relácie som si uvedomila jeden dôležitý rozdiel medzi Zuzanou Čaputovou a Marošom Šefčovičom. A to spôsob ich komunikácie. Maroš Šefčovič komunikuje k voličom ako dospelý k dospelému. Keď som počúvala Zuzanu Čaputovú, uvedomila som si, že […]

Pokračovanie článku

Porovnanie výkonu volebného práva v Kanade a na Slovensku, časť štvrtá (Pohľad laika. )

Keď sú v Kanade alebo v Ontáriu voľby, alebo aj keď sú tu lokálne voľby, tak tu vysielajú priebežné výsledky, ako sa hlasy spočítavajú. Dnes pozerám priamy prenos a nič takéto tam na Slovensku v podstate nevidím. Namiesto informácie, ktorá mňa zaujíma, tam vysielajú Čaputovú, ktorú ja osobne nechcem ani vidieť ani počuť. Či ďaľšie podobné iritujúce debaty a […]

Pokračovanie článku

Mám tichú domácnosť (Ako (ne)komunikujú mačky)

Mávala som štyri mačky, ale už mám ‘len’ tri. Vždy ma fascinuje, ako dokážu tieto nemé tvory komunikovať jednak svoje potreby, jednak svoje city ako lásku tak aj svoju nelásku. 🐈 V tieto dni máme doma ‘tichú domácnosť’. Ani jedno jediné mňau. To preto, lebo Ludwig, náš čierny kocúr, bol v pondelok u veterinárky. Bolo mu potrebné vytrhnúť 5 zubov. Podotýkam, […]

Pokračovanie článku

Porovnanie výkonu volebného práva v Kanade a na Slovensku, časť tretia (Pohľad laika. )

Porovnanie pravidiel politickej reklamy v Ontáriu, Kanada a v Slovenskej republike Po prvé, na webstránke Štátnej komisie pre voľby a kontrolu financovania politických strán som nenašla nikde výklad pojmov pre laikov. Na obdobných webstránkach v Ontáriu možno nájsť slovník pojmov. Obdobný slovník pojmov som na webstránke Štátnej komisia pre voľby a kontrolu […]

Pokračovanie článku

Porovnanie výkonu volebného práva v Kanade a na Slovensku, časť druhá (Pohľad laika. )

Voľby do miestnej samosprávy. V Kanade možno https://www.muniscope.ca/research/municipal_facts/Elections/ odkiaľ sa možno odkliknúť na každú provinciu. Napríklad v Ontáriu možno spústu informácií nájsť na webstránke http://www.mah.gov.on.ca/Page219.aspx a voliči si môžu aj mimo volebného obdobia na tejto webstránke aj overiť, či sú na zozname […]

Pokračovanie článku

Ako mačky medzi sebou komunikujú?

Tak to je pre mňa úplná záhada. Ale nejako komunikujú. Musia. Dnešné ráno bolo toho tiež u nás príkladom. Troška z pozadia. Aby nás nebudil celú noc škrabaním po dverách, v noci dávame Mucka dolu do bytu v suteréne nášho domu. A dnešnú noc tam s Muckom bola aj naša mačka Tiny. Ludwigovi dnes mu idú v narkóze ošetrovať zuby a preto nesmel nič cez noc jesť. […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.