Založ si blog

Verejná ochrankyňa práv je úplne ale úplne vedľa. Ako obyčajne.

Vo svojom FB príspevku dnes verejná ochrankyňa práv poukázala, citujem:

Poukázala som na neprimerané zásahy do ľudských práv, no predovšetkým na nedostatočnú možnosť brániť sa voči protipandemickým opatreniam.

Ja mám úplne opačný názor na túto vec ako verejná ochrankyňa práv. Môj názor na vec je ten, že ľudia majú predovšetkým právo na zdravie, teda v tomto konkrétnom prípade, aby neboli zbytočne vystavovaní riziku nakazenia sa infekčnou chrobou, v tomto prípade Covid-19.

Ešte keby sa pani Patakyová na svojom Facebook-u zaoberala viacej tými, ktorých ľudské práva boli naozaj porušené, napríklad ľudí v domovoch sociálnych služieb, v opatrovateľských domoch, či tých hospitalizovaných v nemocniciach, keď boli úplne zakázané návštevy, alebo keď je potrebné odkázanú blízku osobu sprevádzať na vyšetrenie ale “vďaka” pandémii to je nie možné. Nevšimla som si, že by na toto poukázala verejná ochrankyňa práv. Nie. Ona poukázala vo svojom FB príspevku na to, že počas pandémie bol zamedzovaný, citujem:

prístup cudzincov na územie SR”.

Keď som si toto prečítala v jej FB príspevku, zostala som v šoku. Je celosvetová pandémia, ale verejnú ochrankyňu práv zaujíma, že cudzinci nemajú prístup na územie SR! Alebo karantény pre celé rómske osady. Naozaj nechápem. Pretože ak sa v danej rómskej osade vyskytol Covid-19 a vzhľadom na fakt, že Covid-19 môžu prenášať aj ľudia bez symptómov, tak naozaj nechápem, že s čím má verejná ochrankyňa práv problém. S biológiou? Teda s exaktnými vedami?

Ja naozaj neviem, aké sú právne vedomosti pani Patakyovej, keďže vo svojom FB príspevku tvrdí, že ochrana základných práv a slobôd nebola prioritou “dotknutých orgánov”. Naozaj nechápem. Pretože po prvé, počas núdzového stavu môže vláda SR obmedziť v potrebnom rozsahu niektoré ľudské práva.

Ako príklad uvediem, že ľudia majú právo aj na to, aby nenastal taký kolaps zdravotného systému, aký nastal v danom čase napr. v Taliansku alebo v Španielsku, keď boli natoľko preťažené ich zdravotné systémy, že zdravotníci museli vyberať, že komu pomôžu a koho pošlú domov zomrieť bez pomoci. Právo na fungujúcu zdravotnú starostlivosť ja osobne považujem za jedno zo základných ľudských práv.

Ja osobne si myslím, že nastal čas aby túto verejnú ochrankyňu práv odvolali a nahradili ju niekým, kto právu a spravodlivosti naozaj rozumie. A hlavne niekým, kto má zdravý rozum.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.