Založ si blog

Social distancing? V zvieracej ríši nič nové.

Oproti Slovensku sa príroda tu v Toronte zobúdza pomalšie. Síce náš krokus bol už pred týždňom v kvete, cesnak tento rok vyklíčil už koncom marca, ale hyacinty len teraz vyháňajú svoje zelené lístočky. Redkvičky som síce už zasadila, ale asi to ešte chvíľku potrvá, kým sa zobudia.

🌷

Aj my tu v Toronte máme ‘social distancing’. V skutočnosti to ale znamená ‘physical distancing’. Teda, v obchode nás môže byť naraz iba určený počet. A vonku tiež musíme čakať v dvojmetrových odstupoch. Tí, ktorí majú IPhony, sú obyčajne na ne prilepení a tí, ktorí sme tejto vášni zatiaľ neprepadli, sa aspoň porozprávame, kým prídeme na radu.

Tento týždeň doviezli pred obchod palety s ovčím hnojom a čiernu zeminu. Nejakú zeminu som si potrebovala dokúpiť aj ja. A tiež aj ovčí hnoj. Všetko sa mi to do auta nezmestilo, ale dohodla som sa, že zaplatím obojo odrazu a to, čo sa mi nezmestí do auta, prídem zobrat na otočku. A tak sa aj stalo.

Ráno som si teda tie balíky hnoja vyložila vpredu aby som sa mohla na otočku vrátiť pre zvyšok. Neskoro poobede som išla všetko poprenášať do zadu, do dvora.

🐈                       🐈

Vybehla najskôr jedna mačka. Nosila som ďalej. Až som si všimla, že teraz na mňa čakajú pred dverami dve komunálne mačky, Hemmingway a Kožuštek. Hemmingway, ktorého Kožuštek doniesla minulú zimu celého vyhladovaného, zúboženého a zavšivaveného, má 6 prstíkov na jednej labke. Vraj Hemmingway vlastnil a mal rád takéto mačky so 6 prstíkmi na labkách a tak takéto polydaktylové mačky sú často krát pomenované po ňom.

Obe mačky pekne sedeli asi tak 6 stôp jedna od druhej a nechápavo a zvedavo pozerali na mňa, čo sa mi stalo, že čo to robím teraz v túto hodinu. Oni tam čakajú a ja nič. Tak som si povedala, no dobre, a dala som im ich večernú dávku jedla. Aby sa mohli v kľude najesť, išla som zatiaľ dnu a cez presklené dvere som ich sledovala ako sa kŕmia jedna po druhej. Hemmingway musí počkať, kým sa Kožuštek naje, aj keď nachystám pre nich do dvoch misiek. Je to ich mačacia politka, ktorej ja nerozumiem, a pre mňa to znamená akurát toľko, že musím čakať dlhšie.

Chudák Hemmingway, povedala som si, keď som videla prichádzať raccona, teda po slovensky medvedíka čistotného. Čistotní, lebo si vraj umývajú labky. Nuž, labky si síce umývajú, ale o tej ich čistote ja viem svoje.

Prišlo mi Hemmingwaya ľúto, že sa nemôže v kľude najesť a tak som medvedici hodila bokom kúsok zo včerajšej nedojedenej torty (keďže manžel mal narodky, tak som jednu upiekla).

Odhadla som to správne. Medvedica sa ulakomila na sladké, (viem, že je to medvedica, lebo má teraz niekde mladé, ktoré kojí), a Hemmingway si ujedal zo svojej stravy. Aby ho nechala medvedica čistotná v kľude sa najesť, otvorila som kuchynské dvere. Takto sa medvedica k Hemmingwayovi nepriblížila a on sa v kľude najedol.

A ja som si pozerala scénku ako jedli jeden vedľa druhého, pekne od seba vzdialení tých predpísaných 6 stôp, alebo dve metre. (6 stôp je niečo menej ako dva metre). A napadlo ma, že táto ‘social distancing’ sa vlastne v zvieracej ríši praktizuje celkom bežne. Že to vlastne nebolo ani po prvý krát keď som niečo takéto videla.

🐈

Keď ešte Snowy (RIP) žil, tak som ho občas nechala s Muckom v záhrade. Ale pekne na špagátiku, aby nikam po susedoch neutekali. Hlavne Snowynko si občas, keď sa mu podarilo vyvliecť z vodítka, rád podliezol plot k susedovi. Raz som dokonca musela ísť k susedovi zazvoniť aby mi ho dovolil z jeho záhrady zobrať. Susedovi som ukázala na Snowyho v jeho záhrade, čo si Snowy všimol a vedel, že to je o ňom, a ihneď podbehol popod plot naspäť. Až sme sa na tom zasmiali, ako Snowy vedel, že bol, kde nepatril a kde nemal byť.

Mucko sa takmer vždy vedel z vodítka vyvliecť, ale rešpektoval, že má byť na vodítku a nezvykol sa vyvliekať. Snowy sa vyvliecť z vodítka nevedel. Raz takto išiel medvedík po plote, blízko v mieste, kde boli práve Mucko so Snowym. Mucko sa vyvliekol a odbehol na bezpečnú vzdialenosť. Ale na takú aby keď by chcel medvedík Snowymu ublížiť, aby stihol pribehnúť na pomoc. Inak, práve v tej chvílke ma napadlo sa pozrieť tým smerom (možno nejaká telepatia) a Snowyho som samozrejme vyslobodila. Medvedík ušiel hneď ako ma zbadal. Vlastne tiež to bolo celé o ‘social distancing’.

🐈

Dnes som chcela túto scénu ako jedol Hemmingway a medvedica vedľa seba tak, že praktizovali ‘social distancing’ zväčniť na fotke ale … keďže som nemala baterky vo fotoaparáte a všetko, tak kým som sa nachystala, bol zákusok zjedený a bolo aj po scénke na tému ‘social distancing’ vo zvieracej ríši. Okrem toho, Hemmingway keď sa najedol, tak odišiel a nečakal, kým si založím baterky do fotoaparátu.

Podarilo sa mi ešte zachytiť Kožušteka a túto medvedicu, akurát neviem, či aj toto bolo o ‘social distancing’, lebo tesne pred touto scénkou na fotke tu nižšie dala Kožuštek tej medvedici poriadnu výchovnú po papuľke. Teraz neviem, či bola hrdinka len lebo som tam bola aj ja.

Social distancing v podaní Kožušteka a medvedici čistotnej.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.