Založ si blog

Nechápem celkom o čo ide Forischovi a Žiaranovi, resp. Infovojne

Zaujal ma prípad, na ktorý upozorňujú už dlhšiu dobu Pavol Forish a Stanislav Žiaran, konkrétne o údajnom výskyte život ohrozujúcej baktérie Listérie Monocytogenes vo výrobkoch z Mecomu.

Podľa informácií publikovaných na Infovojne si mal Stanislav Žiaran dať na vlastné náklady vypracovať nejaké testy v Českej republike a tie údajne potvrdili prítomnosť listérie.

***

Doma mám odložené rôzne užitočné zdravotné informácie, proste aby som ich mala pre prípad potreby po ruke. Medzi nimi mám aj informácie o potravinových otravách, ako sa prejavujú, aká je inkubačná doba, hlavné zdroje nákazy, symptómy. Informácie sú zhrnuté prehľadne v tabuľke aby sa v nich dalo rýchlo orientovať. Pri týchto informáciách mám aj jeden článok o listérii z Canadian Food Inspection Agency.

Keď sa v Kanade vyskytnú v predaji nebezpečné potraviny, také, v ktorých boli dokázané rôzne baktérie, vrátane listeriózy, stafylokoky, ale aj iné, obyčajne sa o tomto ľudia dozvedia zo správ. V dnešnej dobe sa toto dá overiť aj jednoduchým naťukaním napríklad slova ‘Listeriosis’ napríklad do google news a vyskočia všetky správy o prípadoch kontaminácie predávaných potravín danými baktériami a následne stiahnutých z predaja.

***

Zaujalo ma, ako sú ekvivalentné informácie podávané na Slovensku.

Porovnala som si toto so slovenskou verziou google news. Ohľadne listérie bolo síce menej informácií, ale keď som si zadala salmonelu, informácií o výrobkoch stiahnutých z predaja bolo dosť. Teda informácie sa k spotrebiteľom aj na Slovensku sa prostredníctvom tlače dostávajú.

***

Na Slovensku existuje Štátna veterinárna správa, ktorá sleduje okrem iného aj bezpečnosť potravín predávaných na Slovensku. Priamo v hlavičke webstránky majú zreteľne umiestnený viditeľný štítok “POTRAVINY”. A priamo v hlavičke majú aj možnosť vyhľadávania. Jednoduchým zadaním slova ‘listéria’ som dostala 12 pozitívnych výsledkov vyhľadávania k dnešnému dňu, keď píšem tento blog.

Po kliknutí na štítok POTRAVINY a ďalej na ‘Prídavné látky v potravinách, mikrobiálna a chemická kontaminácia potravín’ sa mi otvorila podstránka, kde je opísaných ďaľších 20 sledovaných možných kontaminantov v potravinách.

Len pre zaujímavosť, aby som si porovnala informácie podávané kanadskou a slovenskou agentúrou potravinovej bezpečnosti som si odklikla na ‘Listéria monocytogenes’. Podávané informácie boli porovnateľné. V tejto časti webstránky je výslovne uvedené napríklad, že, citujem:

Tehotné ženy, starší ľudia a chorí so zníženou imunitou by nemali párky a mäsové konzervy, ktoré neprejdú varom konzumovať vôbec.

A aj vysvetlené prečo. (Čo napríklad sa týka aj mňa, lebo ja som tiež jedna z tých, ktorá tie párky si dokáže dať rovno z obalu aj bez prevarenia, takže som sa opäť niečo naučila aj dnes. Hoci párky v podstate ani nejedávam.)

Navyše zadaním ‘MECOM’ do možnosti vyhľadávania https://www.svps.sk/search/search.asp?zoom_query=Mecom&Submit=+H%BEadaj+ som dostala stránku s výsledkami vyhľadávania, v tomto čase je to zoznam 23 položiek.

***

Z daného by som konštatovala, že občania Slovenska sú informovaní o potravinovej bezpečnosti a že túto zodpovednosť nie je potrebné aby preberali na seba Forisch a Žiaran. Možno dávať trestné oznámenia za to, že upozornili vedenie Mecomu na výskyt listérie môže byť trošku prehnané, teda ak je to tak, ako sa v danom článku na Infovojne uvádza a nie inak.

V každom prípade mi daným článkom Infovojna názorne predviedla čo je to konšpiračný web.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.