Založ si blog

Prečo v týchto voľbách dám hlas strane SMER-SD. Diel piaty.

Proste preto, lebo sociálna politika je dôležitá. Každý bol raz dieťaťom a takmer každý bude aj dôchodcom. Aj tieto skupiny obyvateľstva majú právo na dôstojnú kvalitu života. Sú aj ďaľšie sociálne zraniteľné skupiny obyvateľstva, napríklad invalidi, rodičia malých detí, slobodné matky. Tiež majú právo na dôstojný život.

Ja osobne považujem za dôležité zabezpečiť právo na dôstojný život každému. Teda aj deťom (presnejšie aby si rodičia mohli dovoliť zabezpečiť deťom čo deti potrebujú), aj dôchodcom, aj tým ostatným znevýhodneným skupinám.

Mne sa však zdá, že problémom dnešných dní však vyzerá byť, že kvôli zdražovaniu napríklad potravín akosi strácajú dôstojný život nielen tzv. znevýhodnené skupiny obyvateľstva, ale okrem elít pomaly všetcia. Vraj je to tak na Slovensku a určite je to tak aj tu v Kanade. Ceny potravín sú pomaly v nebesiach, detto ceny za bývanie. Na druhej strane sa veselo investuje do vojen.

Okrem toho tu vzniká určitá nerovnosť medzi ľuďmi aj tak, že tu existujú skupiny obyvateľov, ktorí majú mnoho detí, 6 a viacej, kým mnohí nemajú žiadne; lebo si nemôžu z rôznych príčin, dovoliť. Ja si myslím, že spoločnosť by mala byť regulovaná tak, aby neprichádzalo k falošnej solidarite ani v takejto oblasti. Môj osobný názor je, že každý zdravý(*) jedinec má právo uzavrieť manželstvo a  mať aspoň jedného potomka. Môj názor je, že manželstvo má byť výlučne medzi mužom a ženou. Dieťa má mať, podľa môjho názoru právo na otca aj mamu; môj osobný názor je, že má mať právo nie na dvoch otcov alebo dve mamy, ale na otca a mamu.

Navyše môj názor, v dnešných dňoch evidentne politicky nesprávny, je, že manželstvo má byť chránené aj spoločnosťou. Má byť neprípustné manželstvo rozbíjať a správanie sa rôznych skupín obyvateľstva, ktorí manželstvo cielene rozbíjajú, má byť, podľa môjho názoru, odsudzované.  Ale o tomto v ďaľšom blogu.

 

***

Podľa môjho  názoru podnikatelia tu majú byť pre ľudí a nie naopak.

Nie je vhodné, aby si napríklad banky či poisťovne vytvárali či odkrajovali obrovské zisky a zároveň aby dôchodcovia nemali na lieky, či aby deti nemali na základné životné potreby.

*****

Prečítala som si program strán, hlavne tých na zvoliteľných miestach.

Páči sa mi tento bod Volebného program strany SMER-SD.

V boji proti zdražovaniu je SMER – SSD pripravený použiť celý existujúci regulačný rámec a kde to bude nevyhnutné, vytvárať nový efektívny rámec. V kombinácii s potrebnými kompenzačnými opatreniami na úrovni právnických aj fyzických osôb bude SMER – SSD garantovať právo občanov na tovary a služby za dostupné ceny, presadzovať ústavné právo na hotovosť ako aj právo podnikateľského sektora na primeraný zisk. V záujme dosiahnuť tento cieľ je SMER – SSD pripravený na konštruktívne spory na úrovni EÚ.

Nevyhnutná bude efektívna podpora z rôznych finančných zdrojov (predovšetkým štátne schémy podpory) pre poľnohospodárov, prvovýrobcov, potravinárov pre zvyšovanie potravinovej bezpečnosti a sebestačnosti.

 

*******

Pre rôznych diskutérov pod článkami, z ktorých niektorí vypisovali, že ma platí strana SMER-SD odkazujem len toľko, že ma neplatí nikto.

Stranu SMER-SD som doteraz nikdy nevolila; jeden z dôvodov bol, že ma vždy určitá časť mojej rodiny alebo známych odsudzovala ak by som takúto stranu chcela voliť, alebo prejaviť k nej alebo k jej programu akékoľvek sympatie. Po čase som si však už aj ja jednoducho povedala, že budem voliť podľa seba a nie podľa toho, čo si myslia tí z môjho okolia.

 

**********

A pre rôznych slaboduchých jedincov, ktorí mi tu v diskusiách rôznymi spôsobmi nadávaju do nezvdelancov, do chovateliek mačiek a podobne: pozrite sa sami na seba.

Áno, mám teraz dve mačky, jednu bezzubú, ktorá sa pred pár rokmi sama nasťahovala na môj pozemok a po čase do domu a dnes sa  tu cíti ako kráľovná; plus jedna, ktorá má takmer 12 rokov a doniesli mi ju, keď mala asi 4 dni; neviem, čo by si asi želali tí politicky korektní? Vyhodiť ich? To určite nie.

Čo sa týka môjho “nevzdelania” – tu je odkaz.

A čo sa týka rôznych chorých výmyslov, že som vraj alkoholik, či čo som sa to dočítala v komentároch o sebe, okrem toho, že sa jedná o žalovateľné ohováranie (ani neviem, či administrátor tento mimochodom žalovateľný diskusný príspevok na moju osobu po mojom upozornení vyhodil, nekonktrolovala som to (a nemusíte sa ani báť, bolo by to pod moju ľudskú dôstojnosť niečo takéto žalovať)), nuž ste poriadne vedľa. Keby boli všetcia ako ja, tak by všetcia výrobcovia, predajcovia či distribútori takýchto návykových látok skrachovali. Mimochodom, tak by to bolo správne. A samozrejme, neexistovali by žiadne politické strany, ktoré by si dávali do programov dekriminalizáciu marihuany a podobných svinstiev. Ale na takúto tému – návykové látky a úloha politických strán ohľadne tejto problematiky bude iný blog.

———————————————-


(*) Pozn. (18:10, 6. september 2023):

V niektorých prípadoch manželstvo jednoducho nemá zmysel alebo je, de facto, nerealizovateľné: smrteľné choroby, ťažké psychické choroby a tak ďalej. Nemala som v úmysle sa nikoho dotknúť.Tu ide tiež o právo dvoch ľudí ako celku, nie iba jedného.


Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

Počasie / Dáždnik / Dážď /

Po prietrži mračien vyhlásia v Partizánskom mimoriadnu situáciu

04.05.2024 18:48, aktualizované: 19:58

Voda zatopila viacero pivníc a ďalších priestorov. Výšku škody primátor odhadnúť nevedel.