Založ si blog

To je hrozné, akých absolventov dokáže vyprodukovať Fakulta práva Paneurópskej vysokej školy

Občas si vypočujem Infovojnu. Nie preto, že by som s tým, čo tam hlásajú, súhlasila. Skôr presný opak.

Človek schopný kritického myslenia totiž túto reláciu nikdy nemôže zobrať seriózne.

Poďme na ukážku z tejto relácie zo dňa 15. októbra 2020, mimochodom, na podklade ktorej relácie som si tiež urobila názor aj na celú Paneurópsku vysokú školu.

O 1:18:40 hovorí Judita Laššáková, vraj absolventka tejto Fakulty práva Paneurópskej vysokej školy, citujem:

“… Povedali sme si, že život, právo na život nie je absolútne právo. Povedali sme si, že mučenie, a ponižujúce správanie, teda zaobchádzanie je, teda zákaz mučenia a ponižujúceho zaobchádzania je absolútnym právom a z toho neexistujú výnimky. A teraz, strieľať nás Igor Matovič nemôže, tých, ktorí s ním nesúhlasia, i keď sám povedal, že, nájdem to niekde, ten kto pošle svoju priateľku na potrat, tomu by som udelil trest smrti. Takto nejako to povedal. Takže on ide zachraňovať životy tak, že ďaľší chce zobrať. Tiež logika. No a skúsme sa zamyslieť nad tým, keďže bol trest smrti zrušený, keď si pozriete škálu trestov, ktoré my máme, lebo ako trestov máme viacej, máme trest prepadnutia majetku, trest zhabania veci, prepadnutia veci, zhabania, ochranné opatrenie, potom tam máme domáce väzenie, máme peňažný trest, ale ten najzávažnejší, najzávažnejší trest, je trest odňatia slobody, a trest odňatia slobody na doživotie.
Tak si to skúsme dať na váhu. Keď niekto v trestnom zákone stanoví, že toto je najzávažnejší trest aký môžme niekomu vôbec udeliť. To, čo sa deje okolo nás, je potom o čom? To je trest? My sme niečo urobili? Lebo my sme sa nakazili nejakou oóh chrípkou? Alebo nejakým koronavírusom?

Adrián skočí do reči Judite:

Alebo sme mali pozitívny test.

Judita pokračuje,

to je trest? Ja som nič preto neurobila. Nie som, ale keby som bola ja som nevyvíjala žiadnu nejakú aktivitu aby som to dosiahla. A niekto príde a dá mi trest odňatia slobody? Odníme mi slobody? To naozaj? A zas budeme pri tom, že 20 na 80. Dvadsať percent príčetných, ktorí budú biť na poplach, že vláda jednak nedodržuje Ústavu Slovenskej republiky, poslanci nedodržujú Ústavu Slovenskej republiky. Títo ľudia, týchto 20% z populácie bude upriamovať pozornosť na to, že nám berú postupne jednu slobodu za druhou …

Takže toto je prosím pekne, čo zo seba vyprodukuje absolvent Fakulty práva Paneurópskej univerzity vo verejnom vysielaní Infovojny. Celkom bokom, táto preafektovaná osoba menom Judita Laššáková v tomto vysielaní ani len nedokázala vymenovať druhy ukladaných trestov, ale to nechajme bokom. Ale aby mi absolvent magisterského štúdia ktorejkoľvek právnickej fakulty vyprodukoval zo seba to, čo tu predviedla táto Judita, tak to je teda čosi hrôzostrašné. To sa ani nedivím, keď právnické fakulty v Slovenskej republike produkujú toto, čo predviedla táto osoba, že na Slovensku je ten pilier súdnej moci tak prehnitý, ako je. Dať rovnítko medzi karanténu a trest odňatia slobody, to je čosi neskutočné. A ešte o sebe tvrdiť, že som expert a vysielať to do celého Slovenska tak, aby to mohli počúvať aj jednoduchí, ľahko ovplyvniteľní, nevzdelaní ľudia, tak to je na mňa naozaj priveľa.

***

Spomínam si na dobu, keď som ja bola ešte dieťa. Keď neexistovalo očkovanie proti osýpkam. Stalo sa to niekedy okolo roku 1970. Moja mladšia sestra dostala osýpky. Bolo to niekedy v lete. Kvôli tomu nemohli ísť vtedy susedovie deti do letného tábora. Dostali karanténu. Z preventívnych dôvodov, aby ak by sa nakazili touto vysoko nákazlivou chorobu, nemohli ňou nakaziť ďaľšie deti v letnom tábore, keď by ich tam lekárka vtedy bola bývala pustila.

***

Žasnem nad tým, že Fakulta práva Paneurópskej vysokej školy nedokáže naučiť svojich absolventov ani len toľko, čo karanténa je, a na čo také opatrenie ako karanténa existuje.

Myslím si, že sa nedá očakávať, že by Fakulta práva Paneurópskej univerzity zaujala k tejto trestuhodnej absurdite, čo predviedla posledne ich absolventka Judita Laššáková nejaký seriózny, zodpovedný postoj, napríklad dementovaím tejto znôšky nezmyslov, ktoré verejne predniesla a sa za toto aspoň ospravedlnili. A zároveň aby troška vstúpili do seba, lebo ako bude následne vyzerať spoločnosť, keď budú produkovať takýchto absolventov práva ako doteraz vyprodukovali?

***

Na záver, keď už aj Judita Laššáková sa asi nič o karanténe nenaučila počas svojho bakalárskeho ani magisterského štúdia, na budúce, predtým, ako pôjde do živého vysielania, by si mohla aspoň pozrieť Wikipédiu o tom, čo to tá karaténa je. A nepochybujem, že na Internete by našla o tom, čo karaténa je toho viacej, aj zo serióznejších zdrojov. Samozrejme, to okrem toho, že pred vstupom do živého vysielania, keď vie, o čom bude hovoriť, by si aspoň mohla tie niektoré základy toho, čo právo je, aj zopakovať. Napríklad aké druhy trestov za spáchané trestné činy môže súd uložiť páchateľovi, čo je trestný čin, aké sú jeho znaky a tak ďalej. Lebo zasa mi je troška ťažko uveriť, že tieto veci na Fakulte práva na Paneuróspkej vysokej škole nevyučujú, aj keď som si cez túto ich absolventku urobila o nich obraz a to nie veľmi lichotivý.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.