Založ si blog

Kde ja vidím skutočnú príčinu smrti George Floyda

Ako po prvé, nikde v médiách som nenašla, ako a prečo došlo k zatknutiu George Floyda. Ja osobne mám problém uveriť, že privolaný policajt sa z ničoho nič vrhol na Floyda, zhodil ho k zemi a sadol si mu na krk a to všetko bez toho, aby dostal George Floyd šancu vysvetliť prečo, okrem iného, platil falošnou bankovkou. Tejto rozprávke ja jednoducho neverím.

V médiách koluje amatérske video, ktoré zachytáva policajta, ktorý sedí niekoľko minút na George Floydovi. Neviem, či takto učia policajtov zatýkať previnilcov, ktorí sa bránia zatknutiu. Mám teraz na mysli oficiálne učebnice ohľadne tejto tématiky.

Čo som sa v médiách nedočítala je vyjadrenie druhej strany. Ohľadne daného policajta som sa len niekde dočítala, že jeho manželka vraj podala žiadosť o rozvod. To však nepovažujem za relevantné k danej veci. Tieto informácie, ohľadne toho, ako a prečo došlo k zatknutiu Floyda som v médiách nenašla ani keď som sa ich snažila dohľadať.

Teda suma sumárum, médiá hlavného prúdu opäť podávajú nevyvážené spravodajstvo keďže dokumentujú len následok a nie príčinu. Navyše mám pocit, že keď by ktokoľvek chcel niečo zverejniť o konkrétnej príčine, ktorá k danému zatýkaniu viedla, že by dané zverejnenie bolo okamžite odcenzurované. A toto mediálne násilie, keď mi médiá vnucujú ich naratív o chudáčikovi Floydovi mi, aby som sa priznala, už veľmi lezie na nervy.

***

Dnes mi Youtube kanál ponúkol toto video,  v ktorom nejaký doktor Mike Hansen analyzuje príčinu Floydovej smrti. Pozrela som to, si ale ja s jeho vysvetlením nesúhlasím, nižšie napíšem prečo. Čo ma ale na jeho videu zaujalo je náhľad do pitevnej správy Floyda, ktorý je v danom videu vidieť v 17 minúte a 15-tej sekunde.

V tejto pitevnej správe je uvedená ako príčina smrti, že George Floyd zomrel na následky kardiopulmonárnej zástavy ako následok policajného zákroku, obmedzenia, a kompresia krku. (Cardiopulmonary arrest complicating law enforcement subdual, restraint. And neck compression.)

Ako ďaľšie signifikantné údaje: “Arteriosclerotic and hypertensive heart disease, fentanyl intoxication, recent methamphetamine use”, teda po slovensky voľný preklad, arteriosklerotická choroba srdca a hypertenzia, intoxikácia fentanylom a nedávne užitie methamphemínu.

Čo som v pitevnej správe nevidela je v akom stave bol mozog Floyda, teraz ma zaujíma vo vzťahu k jeho užívaniu narkotík a drog.

***

Niekde v nejakých diskusiách som sa dočítala, ale to sú nie potvrdené informácie, že Floyd mal dlhý zoznam kriminálnych činov, ktorých sa dopustil vo svojom živote.

Takže som si urobila obraz o ňom. Kriminálnik, ktorý užíval drogy zrejme vo veľkom.

A čo som sa dočítala v médiách hlavného prúdu? Na vine je Trump! (Samozrejme, s danou tézou nesúhlasím.)

***

Ja to vidím celé inak. Keď by Floyd bol býval viedol počestný a usporiadaný život, tak by ho nebolo bývalo treba zatýkať. A navyše, zrejme pri zatýkaní kládol odpor. Lebo ja osobne neverím tomu, že policajt má radosť z toho, keď musí používať násilie pri zatýkaní kohokoľvek. A ak náhodou áno, tak do policajného zboru nepatrí. (Môj názor je taký, že ľudské zdroje by mali takýchto uchádzačov do policajného zboru odfiltrovať.)

***

Keď zatýkaný kladie takýto odpor, tak sa, podľa môjho názoru, môže stať aj takáto tragédia, teda, že ten, kto je zatýkaný neprežije. Nemyslím si však, že daný policajt ráno išiel do práce s tým, že nejakého kriminálnika zavraždí. To je ďaľšia vec, ktorej neverím v tomto príbehu.

Čomu však ja verím je, že niektorí z tých, ktorí sa zúčastnili protestov, išli “protestovať” s úmyslom páchať zlo. Teda zapaľovať autá, strielať po okoloidúcich, či majiteľoch obchodov, či aj po policajtoch. A keď už sme pri tom, dokonca aj po ‘čiernych’ policajtoch. Po takých, ktorí žili usporiadaným a čestným životom. Napríklad (čierny) policajt na dôchodku David Dorn, ktorého zabili v rámci protestov vraj za smrť Floyda. Opis čierny som dala do zátvorky, pretože ja nepovažujem za podstatné opisovať farbu pleti kohokoľvek. David Dorn bol jednoducho človek, ktorý žil čestne a statočne a určite si nezaslúžil takúto smrť.

Pokojný protest je jedna vec, vypaľovanie, lúpenie, ničenie majetkov, obchodov, reštaurácií, súkromného majetku ľudí, napríklad áut a, vybíjanie výkladov či obchodov a podobne, nemá s pokojným protestom absolútne nič spoločné. A presne naopak, ľudia majú právo na bezpečnosť proti takýmto elementom v spoločnosti.

Taktiež, napádanie prezidenta Spojených štátov za amorálny život, aký, podľa môjho názoru, viedol Floyd, nemá nič spoločné s právom na pokojný protest. Po prvé, policajti v USA patria nie pod federálnu vládu ale pod lokálne či mestské vlády. Skôr mi to celé pripadá ako nejaké cielené divadlo pre neznalých proti Trumpovi, pretože sa blížia prezidentské voľby a médiá hlavného prúdu chcú na neho nahádzať čo najviacej hnoja aby zmanipulovali zmanipulovateľných. V preklade, aby demokrati tentokrát uchopili koryto.

***

Záverom, ja ako príčinu smrti Floyda vidím jeho spôsob života, ktorý bol napríklad v prísnom kontraste života David Dorna. Floyd užíval ilegálne drogy, páchal zločiny. Podľa môjho názoru žil ako lump a v tom ja vidím skutočnú príčinu jeho smrti.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.