Založ si blog

Lezú mi tie šarády už na nervy. Vám nie?

Na začiatku tejto Wuhan vírus krízy hlavná hygienička Kanady, Theresa Tam, (o ‚travel ban‘  viď na videu od 2:32 minúty; neviem nájsť nateraz lepší zdroj), ktorá zároveň sedí aj v Svetovej zdravotníckej organizácii vo výbore na prevenciu pandémie sa vyjadrila, že vraj pozastavenie letov z Číny, kde práve zúrilo epicentrum tejto pandémie by urobilo viacej zla ako dobra vraj. A tak počas trvania tejto pandémie každý jeden deň len v Toronte pristáva okolo päť letov z Číny a ďaľšie z Honk Kongu a z podobných destinácií. (To nezahŕňa lety, ktoré pristanú vo Vancouvri, v Montreali, v Calgary a tak ďalej.)

Len dnes (20. 5. 2020) pristáli v Toronte 4 lety zo Shanghai, Čína a ďaľší z Beijing, Čína. Preto len 4 lety zo Shanghai, lebo ten piaty let dnes zrušili. (Tu v Kanade neexistuje nič také obdobné ako štátna karanténa aká je na Slovensku pre tých, čo sa vracajú z cudziny.)

***

Pre porovnanie, vraj tu v Kanade sú manželské páry, ktoré žijú už niekoľko týždňov až mesiacov oddelene, jeden v USA, druhý v Kanade, a nemôžu sa navštíviť, či vidieť. Žijú takto de facto z donútenia preto, lebo napríklad jeden z manželov pracuje v USA.

Ministerský predseda Justin Trudeau a deputy prime ministerka Freeland to vysvetľovali otrepanými frázami, ako vraj oni ťažko pracujú pre dobro kanaďanov a že vraj vedia, že aké je to ťažké, keď musia takto manželia žiť oddelene, ale vraj musia ochraňovať kanaďanov pred pandémiou. (Pre úplnosť, Deputy Prime Minister, teda podpredsedníčka vlády Freeland odporúčala dotknuté manželské páry kontaktovať svojho Member of Parliament, teda svojho poslanca vo federálnej vláde Kanady. Ale pre úplnosť ďakujem pekne za také privilégium, aby keď sa chcú manželia stretnúť, aby si museli vybavovať priepustku u svojho poslanca; a ešte keď je to manželský pár s dvoma deťmi v útlom veku, 7 mesiacov a 4 ročné. Ako to vôbec má tá žena teraz takto sama stihnúť v tejto dobe, keď sa nemôže ani len spoľahnúť na pomoc manžela, ktorý by jej síce pomôcť aj chcel ale nesmie, lebo COVID?) Akosi mi to nejde dokopy s tými neustálymi letmi z Číny počas celého trvania tejto pandémie.

***

Na inú nôtu:  Zohnala som si semiačka divého cesnaku a v návode mám uvedené, že vraj odporúčajú na ich naklíčenie špeciálnu zeminu, ktorú síce inak predávajú v záhradkárskych potrebách, ale kúpiť si ju tam ísť nemôžem. Lebo vraj COVID-19 a musia sa starať o bezpečnosť Kanaďanov. Vraj si môžem túto zeminu objednať tak, že si ju dopredu zaplatím s kreditkou ale vraj majú veľa objednávok a tak doručenie objednávky môže trvať aj dlhšiu dobu. Detto, keď by som zaplatila dopredu s kreditkou a chcela by som si tento nákup vyzdvihnúť pri dverách (tzv. “curbside pickup”). Vraj majú veľa objednávok a musím čakať na email, ktorým ma vyzvú si prísť vyzdvihnúť zakúpený tovar.

***

Naozaj som si nevedela predstaviť, že zakúpením jedného maličkého sáčku zeminy by som ohrozila verejné zdravie v Kanade hlavne keď inak pozastavenie letov z oblasti, kde bola epidémia Wuhan vírusu nebola akosi vôbec potrebná, lebo vraj by narobila viacej zla ako dobra.

 

Tak sa mi zdá, že si budem musieť naštudovať, ako vysterilizovať správne zeminu aby som si mohla dať naklíčiť tieto špeciálne semiačka, aby som náhodou zakúpením jedného Miracle Grow 8.8L Seed Starting Potting Mix neohrozila verejné zdravie tu v Toronte, keď by som si ho chcela kúpiť v obchode tak, že by som zaplatila kartou pri dverách oproti tovaru.

 

A to tu nejdem ani len opisovať všetky ostatné “prevencie”.


Poznámka: Podľa Johns Hopkins University je ku dnešnému dňu, 20. máju 2020, v Kanade, ktorá má 37 milónov obyvateľov potvrdených nakazených 81 570 ľudí, pričom tejto nákaze podľahlo doteraz v Kanade 6 150 ľudí.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát

18.04.2024 07:02

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 06:23

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Fiala

VIDEO: Fiala si myslí, že slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu Česko asi nevyužije

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.