Založ si blog

Šťastné to 70-te roky minulého storočia

Povedala som si, keď som sa dnes dozvedela, ž Lívia musela stráviť namiesto v škole celé dopoludnie na NAKE, kde musela vysvetľovať svoju kritiku správania sa LGBT príslušníkov, ktorí sa nenáležite správali na verejnosti.

V časoch, keď som ja študovala na strednej škole boli zlaté časy. Naozaj. Ja som totiž zmaturovala a neskôr spromovala na dvoch rôznych VŠ, MFF a STU, bez toho, aby som vedela čokoľvek o LGBTI. Dokonca aj v dobe, keď som už mala dva tituly pred menom som ešte stále nevedela nič o tom, že existujú aj homosexuáli. Musím povedať, že dodnes mi to nechýbalo. Musím tiež konštatovať, že som mala šťastnú mladosť, lebo ma takýmito blbosťami vtedy nezaťažovali a o takýchto veciach sa ľudia vôbec nebavili, teda pokiaľ je mi to známe.

Namiesto toho, aby som sa musela pomaly už na základnej škole, ako je to dnes, učiť o lesbičkách, homosexuáloch, pedofiloch, transsexuáloch, zmene pohlavia a podobných, ak by dnes existovala reálna sloboda vyjadrovania sa, mohla napísať, čo, mojou zábavou bolo v tých časoch hrať šachy, vyšívať, štrikovať, háčkovať, počítať si matematické úlohy, čo bolo kedysi mojou záľubou, či ja som mala aj to šťastie, že som sa mohla na strednej škole dokonca v tej dobe učiť aj programovanie. Naozaj, mojou zábavou počas jednych letných prázdnin, keď som išla z 9. triedy na gymnázium, bolo prepočítavať príklady zo Zbierky maturitných úloh, ktorú som našla u mojej babky na povale, ktorá tam zostala po jednej mojej tetke, ktorá ušla na západ a zabudla sa vrátiť. A mala som vtedy obrovskú radosť, keď som vypočítala príklady správne, resp. keď mi vyšiel rovnaký vysledok ako bolo uvedené vo výsledkoch, či keď som si skúškou správnosti, tam kde sa to dalo, dokázala správny výsledok. Neskôr, počas štúdia na strednej škole som si pre zmenu prepočítavala príklady zo Zbierky úloh z vyššej matematiky od Eliáš, Horvát, Kajan. Čo sa inak prejavilo na jednej písomke z matiky na strednej škole, z integrálov, že kým učiteľ zadával zadanie pre skupinu B, ja som sa prihlásila, že už mám vypočítané zadanie pre skupinu A. Bezchybne samozrejme.

V časoch mojej mladosti si nedokážem predstaviť ani len v najbujnejšom sne, že ak by niekto kritizoval pedofíliu, či LGBTI, že by si ho predvolala NAKA na výsluch. OK, NAKA vtedy neexistovala, ale je úplne vylúčené, že by niekto, kto vtedy kritizoval pedofíliu skončil na policajnom výsluchu kvôli tejto kritike.

Je to celé absurdné.

Ako je vôbec možné, že mladé dievča namiesto toho, aby bola v škole na vyučovaní, musela chodiť na výsluchy NAKA o takýchto veciach namiesto toho aby sa tešila alebo trápila pri riešení úloh z matematiky, fyziky, učila sa prírodopis, biológiu, botaniku, či sa vzdelávala v jazykoch? Lebo to je ako spievali Kotwald a Hložek kedysi v tej pesničke, ktorej názov som si nie celkom istá či môžem ešte beztrestne uviesť, citujem:

to je na co máme léta právě,
to je na co máme správný věk.

Kam táto spoločnosť smeruje, že sa dejú až takéto neprávosti?

 

Aktualizované 14:20 2-feb-2020 pre tiskarienku v dikusii: Ja mám na diplome STU, promovala som v 1992. To si vážne myslíš, že neviem, čo mám na diplome? Lebo vtedy nedávali diplomy takým, ktorí ani nevedeli aký je názov školy. Možno dnes stačí na absolvovanie VŠ sa zúčastňovať “pride” pochodov na zápočty, ale vtedy to tak nebolo. Ešte nejaké otázky či postrehy?

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.