Založ si blog

Takže riešenie je zatvoriť robotníkov do kolúznej väzby?

Neskutočné.

V posledných dňoch som sa dočítala v rôznych diskusiách koľko bordelu je na Slovensku. Keď by som si to nebola bývala prečítala v diskusiách a na sociálnych sieťach, tak by som si to nevedela vôbec ani len predstaviť, že niekde môže byť až toľko bordelu.

Vraj nemám čo vyzývať aby odstúpila zodpovedná ministerka Saková. Ja som nikoho nevyzývala na odstúpenie. Ja som len zverejnila môj názor na vec. A teraz, keď som si toho prečítala viacej, tak si myslím, že odstúpiť by malo viacej ministrov. A mimochodom, pre diskutujúcich pod mojím predošlým blogom, ja viem, aké je moje priezvisko.

Pretože ak sú 30 rokov po údajnej nežnej revolúcii plány zakreslenia potrubí také, že sa ne nedá spoľahnúť, tak je to veľmi vážna chyba niekde v systéme, za ktorý je niekto zodpovený.

Keď už sme pri tom, že SMER-SD bol roky vo vláde, čo robila opozícia, keď na tieto nedostatky neupozorňovla tak, aby to ľudia vedeli a chápali? Opozícia je podľa môjho názoru rovnako zodpovedná za tento stav, ako tzv. koalícia. Nevyhovárajte sa jeden na druhého. Zodpovední za tento bordel ste všetcia. Úlohou opozície je nie podrážať nohy vláde pri každej možnej aj nemožnej situácii, úlohou opozície je poukazovať na nedostatky, také, ktoré treba riešiť. Toto opozícia na Slovensku evidentne nechápe a nikdy nechápala.

Ďalej, ako je možné, že plynár nepríde vyznačiť, kade presne vedie plynové potrubie predtým, ako sa idú robiť výkopové práce? Ja tomuto jednoducho nerozumiem. Asi žijem príliš dlho v krajine, kde je úplnou samozrejmosťou, že pred každou výkopovou prácou, aj menšou, ako je napríklad sadenie okrasných stromčekov, príde plynár presne vyznačiť, fyzicky do terénu, kade vedie plynové potrubie, prípadne ďaľšie káble a potrubia.

Ďalej, ako je možné, že neexistujú spoľahlivé a presné zememeračské plány? Mám na mysli také plány, kde sú presne vyznačené všetky potrubia a káble? Opäť, ja tomu jednoducho nerozumiem. Vraj Slovensko má problém vyčerpať fondy EÚ? A toto sú nie veci, ktoré treba urobiť?

Kto je za tento stav zodpovedný? Tí robotníci, ktorých ste dnes zavreli do kolúznej väzby?

Poďme ďalej.

Kto je zodpovený/á za to, že neexistujú prístupové cesty v prípade požiaru alebo aby sa tam dostala, kam má, sanitka či iné pohotovostné vozidlo? Kto je zodpovedný za to, že keď začne horieť a treba hasiť, a sú nejaké autá v ceste, že nie je okamžite k dispozícii odťahovacie auto? Opäť, sú za to zodpovední tí robotníci? Akosi sa mi to nezdá.

Kto je zodpovedný za to, že hasičské autá nemajú voľnú prístupovú cestu? A keď už sme pri tom, ako sú porozmiestňované hydranty pre prípad požiaru? Opäť akosi nerozumiem. Asi žijem pridlho v krajine, kde sú hydranty rozmiestnené každých pár metrov, okolo ktorých sa nesmie parkovať. A asi žijem pridlho v krajine, kde namiesto kontroly lekárničiek v autách sa kontroluje, či niekto nezahatáva prístupové cesty, ktoré musia byť vždy voľné pre prípad, aby sa mali kade dostať pohotovostné vozidlá. Mimochodom, tie cesty, a miesta, kde sa nesmie parkovať z takýchto dôvodov sú riadne vyznačené. A ešte jedna pikoška. V Kanade netreba nosiť v autách žiadne lekárničky. To len na okraj. A keď už sme pri tom, koľko ľudí dnes na Slovensku by tú lekárničku vedelo správne použiť?

Kto je zodpovedný za stav, že sa v prípade potreby nedá dostať k požiaru? Teda, že neexistuje koncepcia v tomto ohľade, aby sa mali pohotovostné vozidlá ako dostať na miesto určenia, tam, kde ich treba? Opäť sú za toto zodpovední tí traja robotníci? Alebo je za absenciu tejto koncepcie zodpovedná ministerka vnútra a prípadne jej nadriadený, teda predseda vlády?

A ak neexistuje v tomto ohľade príslušná legislatíva, ktorá by toto zabezpečovala, kto je zodpovedný za tento stav? Čo robilo 150 poslancov za posledné 4 roky v parlamente? Akosi sa mi ten kreslený vtip, kde niekto namaľoval budovu NR SR a nad ňu dal názov “Cirkus” teraz zdá, že to ani nie je vtip ale pravdivá tragikomédia.

Pokračujme. Kto je zodpovedný za to, že hasiči nie sú vybavení technikou, aby mohli v prípade potreby efektívne a rýchlo zasiahnuť? Sú za toto zodpovední tí traja robotníci alebo skôr ministerka vnútra? To okrem toho, že zamestnankyňa záchrannej služby nie celkom chápe, že keď cíti plyn, tak ten plyn asi uniká, a že za takýchto okolností sa do budovy nevchádza, ale sa z nej vychádza a volá sa pohotovostná služba. Ja netvrdím, že tí traja robotníci sú absolútne bez viny; to posúdiť neviem. Čo tvrdím je, že za tento stav, keď hasiči nie sú adekvátne vybavení je zodpovená ministerka vnútra. Detto za stav, keď ľudia volajú do plynárne a dostanú odpoveď, že oni plynári majú teraz obednú prestávku. TOTO JE AKO MOŽNÉ? Cez obednú prestávku plyn nemôže unikať, či čo? Opäť tomuto jednoducho nerozumiem.

Ale veď čo. Keď Greenpeace roztiahol tie plachty nad odvetrávacou šachtou v Handlovej, tak prokurátor zrušil obvinenia všetkým “aktivistom”. Vtedy sa niečo takéto podobné mohlo veľmi ľahko stať. Kto je zodpovedný za to, že sa tu bagatelizuje bezpečnosť obyvateľstva a zamestnancov? Sú to tí traja robotníci alebo v tomto prípade to bol dokonca generálny prokurátor, ktorý namiesto zabezpečenia spravodlivosti a dodržania zákonnosti privrel obe oči nad tým, čo sa mohlo stať vtedy, keď Greenpeace aktivisti svojimi nezodpovednými činmi v podstate ohrozili životy baníkov vtedy sfáraných pod zemou? Môj názor je ten, že vtedy bolo len štastím, že sa niečo podobné nestalo. Proste na bezpečnosť obyvateľstva sa dlhodobo z vysoka kašle. Na bezpečnosť obyvateľstva dlhodobo kašlú všetcia zodpovední, tí vo vysokých aj nižších funkciách a to naprieč celou administratívou a riadením štátu.

Ďalej, kto je zodpovedný za to, že sa ignorovali výhrady hasičov k stavebným úpravám na danom paneláku? AKO SI NIEKTO MOHOL DOVOLIŤ IGNOROVAŤ VÝHRADY HASIČOV K DANÝM STAVEBNÝM ÚPRAVÁM? Ako je možné, že v takomto prípade, a to od roku 2017, ako som sa dočítala, NIKTO NEKONAL? MÁM NA MYSLI POLÍCIU, STAVEBNÝ DOZOR, PROKURATÚRU a ĎAĽŠIE ZLOŽKY. ČO ROBILI TÍTO, keď tam bol takýto stav, že tam boli nezákonné stavebné úpravy? A vôbec, čo to je, že na Slovensku sa robia veselo čierne stavby, či prerábky, ktoré sa potom “obieľujú”? JE TOTO NORMÁLNE? Ako mi môj manžel povedal, že žijem mimo Slovenska už príliš dlho. A že keby som nebola bývala žila v Kanade toľké roky, že by sa mi to tiež nezdalo nenormálne.

Tu v Kanade, minimálne teda v Toronte, si nikto nedovolí postaviť nič bez stavebného povolenia. A aby som to ozrejmila, ako to funguje tuná. Tu si musí staviteľ po každom kroku zavolať inšpektora, ktorý schváli každý čiastkový krok (napr. základy domu, framing, teda konštrukciu, rozvody, inštalácie, kanalizácie, a tak ďalej a tak ďalej. Nie som expert na stavebníctvo.) A našli sa aj tu “experti”, ktorí sa pokúšali obísť takéto čiastkové inšpekcie tým, že to vraj schválil nejaký inžinier stavbár. To sa rieši tak, že sa dá “NOT PASSED” (neprešla kontrola) a ako sa to ďalej rieši, to neviem ale sú na to veľmi prísny a ilegálne stavby sa  tu rúcajú a nie obieľujú. Čo viem je, že všetky konštrukcie aj v akom sú stave sú verejne dostupné na internete každému. Takže ak dostane stavba “neprešiel kontrolou”, tak to môžu všetcia vidieť.

Ja si naozaj nedokážem ani len predstaviť, že by si tu nejaký inžinier dovolil nakresliť takýto plán a že by sa našiel niekto, kto by skolaudoval stavbu alebo rekonštrukciu, ak mali napríklad hasiči výhrady. Tu by to bolo niečo úplne nepredstaviteľné. Tu si skôr dokážem predstaviť, že by vysťahovali celú bytovku, keď by boli na nej takéto závady.

A ďalej. To je “super” nápad, že ako urobiť z robotníkov živnostníkov. Teda žiadne školenia bezpečnosti práce a podobne. OK, robotníci nevedeli, že čo sa mohlo stať. Ale kde bol dozorujúci inžinier? Ten tiež nevie, že keď sa plyn nahromadí v budove, že čo môže spôsobiť? Alebo, že si mal skontrolovať stav budovy pred tým, ako sa začali akékoľvek ďaľšie práce. Lebo keď by toto bol býval dozorujúci inžinier urobil, tak by musel zákonite naraziť na výhrady hasičov, ktoré neboli doriešené a žiadne vykopávky by sa nemohli začať.

Proste v tomto volebnom období sa opäť potvrdzuje ten jeden zákon, ktorý nemá asi výnimku a nemôžem napísať, ktorý, lebo to sa na Slovensku asi nesmie. Niečo v zmysle, že potrestajme nevinných alebo takých, ktorí sa nevedia brániť.

Za skutočných vinníkov tejto tragédie považujem ja tých, ktorí si nesplnili svoje povinnosti, keď mali. Ministerka vnútra, plynári, zodpovední inžinieri, samospráva a ďaľší. Nie je účelom tohoto blogu ich menovať všetkých.

 

PS: na tejto webstránke si priblížením mapy (nad obývané územie, pozor, nie nad jazerom) môžete pozrieť ako sú administerované stavebné povolenia a ich inšpekcie. Sú to tie svetlofialové bodky na ktoré sad á odkliknúť a vidno tam všetko. Proste to vyzerá troška inak ako na Slovenksu.

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kedy si ja myslím, že bol unesený právny štát na Slovensku

08.01.2024

Dnes som si do pozadia zapla LIVE rozpravu v NR SR o zrušení špeciálnej prokuratúry. Predtým som si vypočula tiež niektoré vysoko afektované prednesy na tlačovej konferencii opozičných strán Michala Šimečku či aj napríklad, podľa môjho názoru, beznádejne amatérske vystúpnie poslankyne Holečkovej, ktorej prejav sa mne osobne zdal vysoko preafektovaný; teda to okrem toho, [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.