Založ si blog

Peripetie so zubnou kefkou

V stredu ráno mi manžel oznámil, že musíme kúpiť novú zubnú kefku. Rozumej elektrickú Oral – B, ktorú hlavne manžel používa na odporúčanie svojho zubára už dlhé roky. A dobre robí, lebo napriek svojmu pokročilejšiemu veku, nad 71 rokov, stále má len svoje vlastné zuby; žiadne vykladačky. Berúc do úvahy koľko stojí u nás zubár, investovať do naozaj kvalitnej zubnej kefky sa naozaj oplatí. Ako príklad cien môzem uviesť, že vytrhnúť niektoré zuby môže vyjsť až 800 na kanadských dolárov, oprava “root canal” teda koreňa zubu môže vyjsť až aj na 2 tisícky, teda podľa spôsobu opravy (napr. ak sa operuje cez ďasno, môže to stáť až toľkoto); štyri korunky ma minule stáli ak sa správne pamätám okolo 4 tisícky (lebo som si nie istá, či to nebolo 7 tisícok, naozaj sa mi to nechce teraz kontrolovať); a tak sa mi marí, že vykladačky pre moju nebohú svokru stáli vtedy okolo 3 a pol tisícok. Takže zubár je u nás vôbec nie lacná záležitosť.

***

Manželovi som odpovedala, vôbec nie s nadšením, keďže to bola  extra položka do rozpočtu, že sa teda pozriem, koľko teraz taká kefka stojí.

Ak ma pamäť neklame, toto bola štvrtá v poradí, ktorú sme kupovali. Keď som mu kúpila prvú, to bolo na Vianoce v 2004, tak mi tú kefku určenú ako darček pod stromček  našiel, a okamžite rozbalil. Žiadne čakanie na rozbaľovanie darčekov po štedrovečernej večeri.

***

Najskôr som sa pozrela do predajne Rexall, kde mali viacej druhov takýchto zubných kefiek a práve ich predávali so zľavou 15%. Keďže ich mali viacej druhov, nevedela som, ktorú zobrať a tak som sa opýtala, že dokedy ich majú so zľavou a povedala som si, že ešte si ich cenu porovnám s cenou v Shoppers Drug Mart. Teraz mám špeciálnu kartičku na vernostné  body, ktoré dostávam aj z nákupov v Shoppers Drug Mart a zdalo sa mi, že mi práve nejaké extra body ponúkali.

Prišla som teda domov a overila som si, že naozaj mi ponúkajú za nákup v ich sieti 20 krát body, čo som ale nevedela, koľko to presne robí vo výslednom prepočte na doláre. Ale hľadala som ďalej, povedala som si, že sa pozriem, že za koľko tieto zubné kefky teraz predávajú a že si to prediskutujem s manželom ešte pred ďalším výletom do predajne.

A potom to prišlo. Presne v tento deň, v stredu, ponúkali tú najlepšiu Oral-B kefku, typu Genius, so zľavou 90 dolárov, takže namiesto 289.99 dolárov sa ju dalo v stredu kúpiť za 199 dolárov. Plus teda 13% daň z predaja.  Povahu ‘das beste als nichts’ môjho manžela za tie roky veľmi dobre poznám, a tak som zavelila, že musí ísť aj on. Kúpili sme teda túto zubnú kefku, neviem, či nám doniesol poslednú zo skladu, lebo keď som išla s dcérou neskôr, už tam vraj žiadnu nemali; ani tento typ Genius, teda Oral-B 8000 ani Oral-B 7000. A takú, čo odstráni len 300% viacej zubného povlaku sme nechceli. Pričom nejde len o zubný povlak, ale aj o masáž ďasien, aby ďasná nekrvácali. Kúpili sme extra balíček zubných hlavíc na túto kefku, ktoré mali tiež so zľavou.

Pri platení aj pokladníčka bola zvedavá, že koľko extra bodov som dostala. Bolo to 68 tisíc vernostných bodov. Čo v predklade znamená zľava pri nákupe v potravinách 68 dolárov. Teda 70, lebo zľavu dávajú len v násobkoch 10 a nejaké body som už mala. Ja som bola nadšená manželvou intuíciou. Lebo sa vie ozvať presne v ten deň keď túto kefku predávajú s takouto fantastickou zľavou. Bol to len jeden jediný deň.

***

Doma sa manžel najmenej hodinu nadchýnal novou zubnou kefkou. Pribalený k nej bol totiž aj držiak na IPhone. Na obrázkoch v návode na kefku aj ako si vraj žena čistí zuby a na zrkadle pred sebou má pricapený držiak na IPhone. Vraj asi doba je taká, že ženské chodia s IPhonom už aj do sprchy. A zistil, že táto zubná kefka bola už aj nabitá.

My IPhone nemáme. Máme jeden zastaralý mobilný telefón. To preto, lebo manžel sa žiaľ nevládze kvôli jeho progresujúcej skleróze multiplex hýbať a tak takmer 100% času trávime doma. Koniec koncov záhrada je pekná, navštevujú nás všetky možné zvieratká, manžel rád číta, a pozerá svoje vybrané programy, prípadne spolu niečo počúvame z Internetu či si občas niečo spolu pozrieme na Youtube. Proste, manžel sa naučil so svojou sklerózou multiplex žiť. Naučiť sa s touto chorobou spolunažívať je to najdôležitejšie, čo musí človek trpiaci touto chorobou zvládnuť.

***

Manžel dal kefku v kúpeľni nabíjať. Obaja používame túto zubnú kefku. Hlavice sa na nej dajú ľahko meniť  a tak má každý z nás samozrejme svoju.

Ako si čistím zuby, odrazu mi kefka zastala v rukách a basta.

Stláčala som ON/OFF a len svietil indikátor baterky na červeno. Bolo 11 hodín štvrtok večer a ja som bola po celodennom prehrabávaní sa v dôležitých papieroch týkajúcich sa jednej nedoriešenej legálnej záležitosti a celodenným prepisovaním poznámok do Wordu naozaj unavená. Manželovi som povedala, že asi nie je nabitá baterka v zubnej kefke, nech to skontroluje. On je predsa v našej domácnosti expert na zubné kefky.

Baterka je plne nabitá,” odpovedal takým tónom, že sa mu nedalo oponovať. Síce som nerozumela tomu, že prečo nabitú baterku táto zubná kefka indikuje červenou diódou, ale dobre.  Možno to súvisí s vkusom dnešnej doby.

Opýtala som sa teda manžela, že či tá kefka ide.

Vraj nejde.

A tak sme začali zisťovať, prečo.

***

V návode som našla, že držiak na IPhone má táto kefka nie preto, lebo ženské chodia v tejto dobe s IPhonom aj do sprchy ako usúdil môj mnažel, ale preto, lebo táto zubná kefka má fungovať tak, že si človek natiahne aplikáciu do IPhonu a ten si dá potom na zrkadlo a táto aplikácia má regulovať túto zubnú kefku aby si človek správne čistil zuby. Aby som sa priznala, šokovalo ma to. Ale ešte viacej ma šokovalo moje mylné zistenie, že používať túto kefku sa dá iba s IPhonom. Moja dcéra síce niečo na spôsob Smart Phone má, síce nie presne taký model ako je v tom návode, ale hlavne som sa dozvedela, že tam už nemá vraj extra miesto na ďaľšiu aplikáciu. Bolo skoro pol dvanástej v noci a ja som dostala z tohoto stres, keď som si predstavila, že budem musieť alebo vrátiť túto tak výhodne kúpenú zubnú kefku alebo si zakúpiť IPhone len aby sme mohli používať túto zubnú kefku.

***

Čo sa mne napáči na najnovšej elektronike je, keď je jej priveľa. Napríklad, keď si má práčka sama telefonovať, keď niečo na nej nefunguje správne. Takúto nám chceli predať pred takmer 7 rokmi. Vtedy som povedala rázne nie s tým, že ja chcem obyčajnú práčku, ktorá bude prať, ktorá síce má mať viacej programov na pranie, ale nie ktorá si bude sama telefonovať do nejakého strediska sama. To teda nie. Nie v mojej domácnosti. V mojej domácnosti má práčka len prať, umývačka riadov len umývať riady, vysávač len vysávať, a tak ďalej. Lenže v tento večer sa mi zdalo, že si jedna zubná kefka dovolila narušiť toto moje pravidlo o delení úloh v domácnosti. Napriek tomu, sa mi podarilo zaspať s tým, že ihneď ako ráno otvoria Call Centrum, teda svoju telefónnu centrálu, že tam zatelefonujem a zistím si, či sa táto zubná kefka dá alebo nedá použiť aj bez IPhone.

***

Zavolala som, a na moje potešenie, vraj sa dá použiť aj bez IPhone. Pýtam sa, že čo teraz, prečo teda nefunguje? Môj manžel, ktorému som dala druhé telefónne slúchatko do ruky opäť s presvedčením tvrdil, že vraj kefku nechal nabíjať sa celú noc a celý deň. Vraj nabíjal aj tú starú kefku a tá sa nabila, hoci bola úplne vybitá ale táto nová nie, teda to vraj nebude zásuvka. Obe kefky sa však nenabíjali z úplne tej istej zásuvky.  Keďže mi tu niečo nesedelo, tak som išla hore, vybrala som kefku z tej zásuvky a dala som ju do inej zásuvky. Div sa svete, okamžite začala svietiť a po chvíli začal svietiť indikátor baterky iným svetlom.

Potom som zobrala tester na zásuvku (či napríklad sa nestalo, že niektorý z káblov povolil a tým znefunkčnil zásuvku, čo inak môže byť aj tzv. ‘fire hazard’, teda riziko požiaru) ale zásuvka je aspoň podľa toho, čo indikuje tento tester, v poriadku. Rozmýšľam, či to nejako nemohol byť kontakt, ale ani to mi nevychádza. V každom prípade, je pre mňa záhadou, prečo sa kefka nabije v jednej zásuvke, ale nie v tej druhej v kúpeľni.  Časom na to prídem, teraz dozrievajú maliny, takže to je dôležitejšie. Táto zásuvka aj záhada tu budú, aj keď maliny odzrejú. Navyše výrobca dáva na túto zubnú klefku záruku dva roky. Proste nejaká rozmaznaná kefka. Ako pridanú črtu sa zdá, že má, že si bude vyberať, že v ktorej zásuvke sa bude nabíjať. Už len čakám, že mi manžel vytkne, že aj zubnú kefku rozmaznám.

V každom prípade, doba sa mení. Zubná kefka, ktorá má správne fungovať s IPhone. Ja si pamätám časy, keď moja babka na dedine používala pri čítaní v posteli petrolejku pripevnenú k stene nad posteľou.

Čoho sa to človek ešte nedožije?  Dnes si treba na zrkadlo v kúpelni pripevniť držiak na IPhone keď si človek chce správne očistiť zuby. Časy sa menia.

 

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.