Založ si blog

Bezprávie na Slovensku – Časť prvá

Tak ako Slovenská republika nerešpektuje ústavné práva vlastných občanov zúčastňovať sa na správe verejných vecí priamo alebo slobodnou voľbou rovnako Slovenská republika nerešpektuje práva vlastných občanov  na slobodný pohyb ani právo na súdnu a inú právnu ochranu. Také sú moje osobné skúsenosti. Tiež moja osobná skúsenosť je taká, že zákon v Slovenskej republike je iba  a iba zdrapom papiera. Nič viacej. To je moja osobná skúsenosť.

Jednu z takýchto osobných skúseností by som rada opísala v tomto blogu. Neskôr, v ďaľších blogoch, tu na Pravde alebo niekde inde, opíšem aj tie ďaľšie neprávosti a zvrátenosti.

***

V istý deň, stalo sa to viacej ako 20 rokov dozadu, bolo to deň pred mojím odletom do Kanady, som sa dostavila na obecný úrad aby som sa odhlásila z trvalého pobytu. Pracovníčka na danom obecnom úrade mi odmietla vydať formulár. Jednalo sa o svojvoľné jednanie úradníčky a o porušenie pracovnej disciplíny na danom obecnom úrade. Nemala som na výber. Letenky boli kúpené a tak som druhý deň odletela do Kanady.

Bolo to práve pre mňa vo veľmi zlom období. Medzi iným môj manžel bol vtedy diagnostikovaný nevyliečitelnou a ťažkou chorobou.

V tom čase sa začala ozývať Všeobecná zdravotná poisťovňa. Tak som im v tom období poslala tri krát doporučenou poštou (čo tiež niečo aj stálo) aj tie doklady, ktoré dokazovali, že som žila trvale v Kanade, detto môj mažel, štátny občan Kanady, a tiež môj potomok. Jednalo sa vtedy o kópie môjho trvalého pobytu v Kanade, (čo je inak v Kanade doklad  chránený zákonom o súkromí), o kópie našich zdravotných kariet (čo sú inak v Kanade tiež doklady  chránené zákonom o súkromí),  a ďalšie doklady. Cez môjho príbuzného na Slovensku som tiež vtedy, za takýchto okolností naháňala aj daný obecný úrad, aby ma prestali ohovárať (lebo v danom prípade sa jedná o ohováranie) a odhlásili ma tam z trvalého pobytu. Obecný úrad si dodnes a nikdy nesplnil svoju povinnosť ma riadne odhlásiť od daného dátumu z trvalého pobytu na Slovensku. Síce ma časom odhlásili ale s úplne iným dátumom, ktorý si svojvoľne vymysleli. Ako keby o mojom pobyte rozhodoval nejaký úradník na nejakom úrade. Jednali so mnou ponižujúco a drzo, ako keby som nebola s dvoma absolvovanými vysokými školami svojprávna a nevedela som, že v ktorej krajine žijem. Ja na rozdiel od mnohých iných som v Kanade nežila ani jeden deň nelegálne; teda bez potrebných víz, resp. bez statusu.

Ono to nie je jedno ku ktorému dátumu je človek evidovaný, že niekde trvale žije.

***

Daný obecný úrad aj naďalej negatívne zasahoval do mojich ústavných práv tak, že ma ohovárali.  Napríklad ma ohovárali aj na Všeobecnej zdravotnej poisťovni . Napríklad nemali problém komukoľvek oznamovať moje osobné údaje a aj to nepravdivo, pretože som v danej dobe na danej adrese jedoducho nežila.

Dôsledok bol aj taký, že ma Všeobecná zdravotná poisťovňa neodhlásila a to napriek mojim opakovaným žiadostiam o odhlásenie sa k danému termínu. Neodhlásili ani môjho manžela, ktorý sa medzi časom liečil z titulu zdravotného poistenia vo svojom bydlisku, čo vtedy zahŕňalo niekoľko týždňovú hospitaliáciu, náročné vyšetrenia aj drahé lieky.

Keď manžel prišiel na Slovensko, pretože tam mal rodičov, tak doslova s liekmi za 4 a pol tisíc dolárov musel ísť za exekútorom dokazovať mu, že zdravotne bol poistený v mieste svojho trvalého bydliska v Kanade.

Vybaviť odhlásenie sa z trvalého bydliska k danému dátumu som skúšala aj cez zastupiteľský úrad v Kanade, bezúspešne. Obecný úrad pokračuje v ohováraní mojej osoby naďalej.

Medzi tým som sa dozvedela, že ma Všeobecná zdravotná poisťovňa stihla aj zexekuovať a aj údajne ma nejaký exekútor na Slovensku poohováral ďalej a následne exekúciu vraj zastavili. O takej veci ako doručovanie súdnych zásielok, ktoré som nikdy neodstala sa ani baviť nebudem. Okrem iného VŠZP ohovárali aj môjho manžela a aj môjho potomka, ktorému poslali list, že vraj im chýbajú vo VŠZP peniaze na zdravotnú starostlivosť pre iných a domáhali sa aby im boli zaslané take doklady ako vysvedčenia či diplomy ako doklad o ukončeni štúdia na vysokej škole.

Niekto by si povedal, nič sa nestalo, že veď ma už medzi časom odhlásili. Síce k inému dátumu, ale veď to vraj na tom nezáleží.  Že to nie je pravda som si overila v posledných dňoch.

Aj moju nebohú svokru exekuovalo mesto Liptovský Mikuláš. Jednalo sa samozrejme o úplne svojvoľnú a neoprávnenú exekúciu, proti ktorej moja svokra roky protestovala. Súd danú exekúciu opakovane zastavil. Svokra zomrela. Do dedičského konania mesto Liptovský Mikuláš nehanebne prihlásilo svoju údajnú pohľadávku, ktorú niekoľko krát súd zastavil. To je to, čo vidím na vlastné oči.

***

Vrátim sa späť k danému obecnému úradu.  Ani ja tu nebudem naveky. Raz sa pominiem. Aj po mne bude nejaký notár časom rozhodovať o mojich dedičoch. A evidentne mi takto hrozí, že moji dediči budú exekuovaní len preto, lebo nejaká osoba, ktorá si neplnila svoje pracovné povinnosti, za čo dostávala riadny plat a preto, lebo ma daný obecný úrad naďalej ohovára. Ale na Slovensku je to tak. Bezprávie vládne naďalej. A to bola len jedna ukážka, že to nie je jedno, kde a kedy je človek vedený, že niekde trvale žije, keď to nie je pravda.
Okrem iného som sa so sťažnosťou už obrátila aj na Úrad vlády Slovenskej republiky. Evidentne, je im úplne ukradnuté, že je v štátnej správe bordel aký tam je. Je im jedno, že takýmto bordelom desiatky rokov znepríjemňujú životy štátnym občanom Slovenskej republiky.

***

Len pre porovnanie ako funguje štátna správa v Kanade. V Kanade si ani len neviem predstaviť, že by s niečím takýmto mohla mať problém. Keď sme potrebovali vydokladovať, že ktoré dni bol manžel na Slovensku a ktoré v Kanade, stačili im ako dôkaz pečiatky v pase a kópie leteniek. Na Slovensku je to však tak, že tam vládne len zlo, len korupcia, len zákernosť a len aby ti krava zdochla. Fakty netreba a zákony sú nie na to, aby sa rešpektovali.

Rada by som sa tiež opýtala, že na základe čoho sa vyberajú zamestnanci do štátnej správy, keď sa tam nájdu takéto osoby, ktoré jednoducho nerešpektujú ani zákony a ani fakty a ani Ústavu Slovenskej republiky a za dobre vykonanú prácu považujú to, keď niekoho bezostyšne ohovárajú po desiatky rokov.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.