Pri raňajkách som si dnes vypočula Harabina – dvakrát.

Keď som ho počúvala, konkrétne, keď Harabin spomenul vo svojom prejave, že ho nazývajú antisystémovým, lebo on trvá na dodržiavaní princípu  právneho štátu, napadla ma knižka od Giovanni Papini, Život Krista, konkrétne tá časť, kde autor opisuje ako doviedli Ježiša pred Piláta. Ale stačí si otvoriť Bibliu.

V Evanjeliu podľa Lukáša, 23:2, je písané: “Tohto sme pristihli, ako prevracal náš národ, zakazoval dávať dane cisárovi a hovoril o sebe, že je Kristus, kráľ.”

Keď Pilát povedal, 23:4, “Ja na tomto človeku nenachádzam viny.” , veľknazi ďalej naliehali: 23:5, “Búri ľud, keď učí po celom Judsku, počnúc od Galilei až sem.”

Keď aj Herodes poslal Ježiša naspäť Pilátovi, lebo na ňom viny nenašiel, tak skríkli, 23:18, “Vezmi ho na prepusť nám Barabáša.” A ďalej kričali, 23:21, “Ukrižuj Ho, ukrižuj!”

***

V Evanjeliu podľa Matúša, 22:21 sa však píše, že “Tu im riekol: Dávajte teda, čo je cisárovo, cisárovi a čo je Božieho, Bohu.”

***

Prečo ma napadla táto paralela s Harabinom dnes, keď som počúvala Harabinovu tlačovku?

Pretože Harabin argumentuje doktrínou právneho štátu. Tým, že štát a štátne orgány môžu postupovať len na základe práva a len spôsobom ustanoveným právom. A za toto nazývajú Harabina antisystémovým?

Napadlo ma, že však toto je nič nové v našich dejinách. Hypokraticky sa budeme oháňať zákonom, ale len vtedy, keď ním možno pranierovať drobných ľudí. Tie isté zákony však, zdá sa, už nie sú také podstatné, keď ide o riadenie štátu.

***

Prezidenta si ľudia majú voliť v slobodných, férových a nezávislých voľbách a podľa zákona. Za slobodné voľby ja osobne nepovažujem také voľby, v ktorých ľudia sú manipulovaní marketingovým spôsobom. Pre mňa manipulácia a sloboda sú antitézy. Človek, ktorý je zmanipulovaný, je nie slobodný.

Za férové nepovažujem také voľby, v ktorých niektorí kandidáti minú na všetku, aj skrytú kampaň viacej, ako je dané platným zákonom. Tiež za férové nepovažujem také voľby, keď sa jeden z kandidátov, ktorý už minul podstatne viacej ako zákonom povolený limit, vzdá v prospech iného kandidáta.

Za nezávislé nepovažujem také voľby, do ktorých priamo alebo nepriamo zasahuje cudzí prvok.

***

Obsah Harabinovej sťažnosti, ktorú podal na Ústavný súd, nepoznám. Je na Ústavnom súde, aby o tejto sťažnosti rozhodol v zmysle platných zákonov.

***

Záverom len dodám, že v Chráme svätého Martina v Bratislave korunovali pred 278 rokmi jednu z najväčších, najvýznamnejších a najspravodlivejších panovníčiek v histórii ľudstva.

Ďaľšia poprava nevinného v USA?

18.10.2024

Dnes ma dorazila správa, že dnes do polnoci majú vraj popraviť v USA nevinného človeka. *** Podľa správ, ktoré som zachytila, má byť Robert Roberson, 57, dnes, 17. októbra 2024 popravený vraj preto, lebo svoju dvojročnú dcéru mal pred 22 rokmi zabiť syndrómom otraseného dieťaťa. Roberson sa má stať prvou osobou v USA, ktorá má byť popravená za takýmto spôsobom vraj [...]

Rozdiel medzi „pejoratívnym“ a „vulgárnym“

01.10.2024

Krátky slovník slovenského jazyka definuje slovo pejoratívny takto: pejoratívnypríd. lingv. vyj. nepriaznivý, zápor. postoj, zhoršujúci, hanlivý: p. výraz, p-e slovo; Ten istý krátky slovník slovenského jazyka definuje slovo vulgárny takto: vulgárny príd. hrubý(význ. 6), neslušný, ordinárny: v-e slová, v. človek; v-e správanie ************ Synonymá [...]

Nie je trestným činom verejne hovoriť, že počaté dieťa nemá právo na život?

29.09.2024

Osobne by ma zaujímalo, ako dokázala poslankyňa Plaváková absolvovať Právnickú fakultu Univerzity Komenského, keď verejne dokáže predniesť danú vetu o tom, že počaté dieťa nemá právo na život priamo v parlamente NR SR? Ospravedlnila sa daná poslankyňa za svoj doslova hanebný výrok, podľa môjho názoru, urážajúci všetky ženy matky? Každý, aj počaté dieťa, má [...]

Gruzínsko, voľby, Európa, EÚ, Ukrajina

V Gruzínsku po sčítaní 70 percent okrskov vedie vládnuca strana. Exit poll naznačil víťazstvo opozície

26.10.2024 18:36, aktualizované: 20:15

Exit poll naznačil víťazstvo prozápadných strán.

únos

Tragédia v Mexiku: Pri nehode autobusu zomrelo najmenej 24 ľudí

26.10.2024 18:21

Pri nehode autobusu v centrálnom Mexiku zahynulo najmenej 24 ľudí a ďalších päť ľudí bolo zranených.

Policajný potápač

Dráma na Dunaji: Polícia vytiahla muža, ktorý skočil do rieky. Napriek snahe sa ho nepodarilo oživiť

26.10.2024 17:45, aktualizované: 18:29

Polícia prehľadávala nábrežie a hladinu rieky, záchranným zložkám sa osobu podarilo vytiahnuť z vody a začali ju oživovať.

Beyoncé

Speváčka Beyoncé v kampani podporila Harrisovú. Trump sľúbil rekordnú deportáciu migrantov

26.10.2024 17:09

Nie som tu ako celebrita, nie som tu ako politik. Som tu ako matka, povedala Beyoncé.