Založ si blog

K zmene Trestného zákona

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné  zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami.

 

Ako opozícia tak aj  “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, mierne tresty budú lákať kriminálnikov na páchanie ekonomických a iných trestných činov. Akosi mi to vychádza tak, že oni totiž prevenciu kriminality chápu akosi tak, ako to robila katolícka cirkev niekedy v stredoveku keď upaľovali ľudí na námestiach.

***

Včera mi v mojej emailovej schránke pristál Fraud News časopis. V ňom ma zaujal článok o tom, ako odsúdili muža za to, že od prestárlej osoby vylákal a zobral vyše $500 tisíc dolárov a odstrašujúci trest má byť, že dostal 15 mesačný trest verejno-prospešných prác.

 

Teraz by ma, keď som si tento článok vo Fraud News prečítala, tak by ma naozaj zaujímalo, kde Šimečka a spol. a Čaputová nabrali, že vo vyspelých západných štátoch sa ekonomická a finančná kriminalita trestá dlhodobými žalármi. Lebo nejako mi to tak vychádza, že si to jednoducho vycucali z prsta, nejako v štýle, “Lebo Fico”.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kedy si ja myslím, že bol unesený právny štát na Slovensku

08.01.2024

Dnes som si do pozadia zapla LIVE rozpravu v NR SR o zrušení špeciálnej prokuratúry. Predtým som si vypočula tiež niektoré vysoko afektované prednesy na tlačovej konferencii opozičných strán Michala Šimečku či aj napríklad, podľa môjho názoru, beznádejne amatérske vystúpnie poslankyne Holečkovej, ktorej prejav sa mne osobne zdal vysoko preafektovaný; teda to okrem toho, [...]

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

vezuv

V okolí sopky Vezuv zaznamenali silnejšie zemetrasenie

27.04.2024 11:51

Oblasť okolo sopky Vesuv neďaleko juhotalianskej Neapola dnes ráno zasiahlo zemetrasenie o sile 3,9 stupňa.

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?