Založ si blog

Kedy si ja myslím, že bol unesený právny štát na Slovensku

Dnes som si do pozadia zapla LIVE rozpravu v NR SR o zrušení špeciálnej prokuratúry. Predtým som si vypočula tiež niektoré vysoko afektované prednesy na tlačovej konferencii opozičných strán Michala Šimečku či aj napríklad, podľa môjho názoru, beznádejne amatérske vystúpnie poslankyne Holečkovej, ktorej prejav sa mne osobne zdal vysoko preafektovaný; teda to okrem toho, že som sa v ničom nedokázala stotožniť s jej, mne sa zdalo úplne uletenými názormi na danú problematiku.

Celá opozícia unisomo narieka nad vraj únosom právneho štátu na Slovensku tým, že by sa agenda špeciálnej prokuratúry presunula na krajské prokuratúry či na Generálnu prokuratúru SR.

***

Osobne za svojho života som bola na Slovensku opakovane svedkom únosu spravodlivosti nezáležiac na tom, ktorá strana v danom období vládla.

***

Avšak ja osobne považujem za dôkazy únosu právneho štátu keď na Slovensku dochádzalo k porušovaniu ľudských práv u osôb väznených, ktorí vo väzbe zomreli. Napríklad Generál Lučanský. Advokát Krivočenko. Takéto niečo ja osobne považujem za najväcšiu hrozbu právneho štátu a takto sa to dialo predovšetkým za minulej vlády. V prípade Generála Lučanského sa dokonca jednalo o nevinného človeka, u ktorého podľa môjho osobného názoru nebol žiaden dôvod na jeho väzobné stíhanie. Osobne nepoznám ďaľšie prípady, napríklad ten advokáta Krivočenka, ale faktom je, že tento zomrel vo väzbe spôsobom, ktorý indikuje vtedajšiu absenciu právneho štátu na Slovensku. V prípade osôb vo väzbe, za to, aby dostali riadne lekárske ošetrenie, zodpovedá štát; teda aspoň ja si tak akosi namýšľam. (Zo sledovania slovenskej dennej tlače viem o viacerých zbytočných úmrtiach napríklad v cele predbežného zadržania, ku ktorým došlo práve pre absenciu právneho štátu v danom období predošlej vlády; so spoločným menovateľom neposkytnutia lekárskej starostlivosti tam, kde mala byť poskytnutá; napríklad keď zadržali vodiča s 3.5 promile alkoholu, ten náledne úplne zbytočne zomrel na tzv. absťák, lebo mu nebolo poskytnuté lekárske ošetrenie. Plus som si na 100% istá, že nie všetky takéto prípady boli spublikované v denej  tlači.)

***

Pre mňa je absolútne neakceptovateľné aby ľudia zbytočne umierali vo väzbe spôsobom akým umrel Generál Lučanský či advokát Krivočenko, ktorému, podľa medializovaných informácií, nebola poskytnutá základná lekárska startostlivosť, či aj daný vodič s alkoholom v krvi. Toto všetko, a som si istá, že aj mnoho ďaľších vecí sa stalo počas minulého volebného obdobia.

***

Tiež nepovažujem za žiadnu tragédiu zmiernenie niektorých trestov. Vraj za korupciu.
Ja naozaj neviem, či je to naozaj pravda, že táto špeciálna prokuratúra či aj sudcovia špeciálneho súdu vraj odsúdili nejakú lekárku či lekára len preto, lebo zobral/a od pacienta tašku zeleniny.

***

Ja len z osobnej skúsenosti. Môj dnes už nebohý otec mal v záhrade kopec zeleniny či ovocné stormy a aj kvety. A rád túto úrodu rozdával. Samozrejme aj lekárom. Nikdy to však nepovažoval za úplatok keď napríklad sestričke v ambulancii (ja neviem či toto presne sa stalo, poukazujem na toto len ako ilustráciu) zaniesol kytičku hyacyntov zo svojej záhradky a mal z toho obrovskú radosť, že takouto kytičkou mohol niekoho potešiť. Rovnako, ak doniesol či rozdal nejaké čerešne či ríbezle zo svojej záhrady, komukoľvek.

 

Teraz si predstavte, že ste daným lekárom, ktorému starček, len aby mal radosť z toho, že niekomu urobil radosť, by musel lekár odmietnuť aby ho nezavreli za vraj prijímanie úplatku. Veď je to celé choré na hlavu, ak za tašku zeleniny nejakého lekára zavreli. (Prípadne, ešte aby zavreli aj takého starčeka, lebo porozdávať z vlastnej úrody len pre radosť rozdávania sa podľa niektorých stal trestným činom, ktorý vraj ohrozuje demokraciu a právny štát na Slovensku!

 

V takýchto prípadoch za samotné ohrozovanie právneho štátu ja osobne považujem takých prokurátorov či sudcov, ktorí by za niečo takéto dokázali kohokoľvek odsúdiť vraj za korupciu.

***

Čo sa týka trestov za korupciu, pokiaľ sa trestné sadzby viacej približujú tým sadzbám aké sú vo zvyšku štátov Európskej únie, ja si nemyslím, že sa jedná o ohrozenie právneho štátu.

 

Ja osobne za najväčšie ohrozenie právneho štátu na Slovensku ja osobne považujem strany ako Progresívne Slovensko a ďalšie opozičné strany, ktoré iniciujú rôzne protesty či snahu sabotovať parlament zbytočnými vystúpeniami, ktoré nemajú s odbornosťou absolútne nič spoločné.

 

Osobne som toho názoru, že bývalá vláda za ktorej sa tieto prípady stali, by sa mala zodpovedať za tieto skutky.

 

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.

Boroďanka, vojna na Ukrajine

ONLINE: Pokračujú tuhé boje o Očeretine. Ukrajina dúfa, že americká pomoc zvráti situáciu na fronte

28.04.2024 07:15, aktualizované: 07:51

Ukrajina očakáva, že zahraničná vojenská pomoc vrátane munície a zbraní pomôže zvrátiť situáciu na frontoch v Bachmute a Avdijivke aj v iných oblastiach.

Izrael / Vojak / Armáda / Gaza /

Niektorí z rezortu diplomacie USA pochybujú o legálnom použití amerických zbraní Izraelom

28.04.2024 06:25

"Vážne znepokojenie z nedodržiavania" humanitárneho práva počas vojny v Pásme Gazy Izraelom vyjadrili štyri zložky rezortu americkej diplomacie.

Abrams, Ukrajina

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.