Založ si blog

Profesor Róbert Sapolski o manipuláciach verejnej mienky vo vojnových konfliktoch

Na prednášky Profesora Róberta Sapolského som narazila náhodne. Nejako si software v pozadí Youtube vymyslel, že by sa mi mali jeho prednášky páčiť. Vypočula som si, a umelá inteligencia v pozadí Youtube mala pravdu. Sú to tie najlepšie prednášky aké som kedy počula. Zadarmo. A môžem si ich počúvať z pohodlia môjho domova. Prednášky z Behavioural Biology (behaviorálna biológia), prednášky z budúceho storočia, ako im hovorím. Tým mám na mysli materiál, ktorý sa prednáša. Navyše, keďže sledujem tieto prednášky, Youtube pre mňa našiel ďaľšie prednášky podobného zamerania. Tiež také, ktoré sa mi páčia.

Dnes mi opäť môj Youtube dal do ponuky video od Profesora Sapolského. Už som vlastne aj čakala, že kedy sa tento professor vyjadrí k vojne na Ukrajine; lebo som si aj myslela, že jeho fanúšikovia ho dotazujú či by nedal nejaké vysvetlenie, čo na toto, čo sa stalo v politike, hovorí veda, konkrétne behaviorálna biológia. A tiež som bola na toto zvedavá.

Prikladám link na toto jeho dnešné video, Robert Sapolsky on „us“ vs „them“ in military conflicts.

Tí, ktorí viete po anglicky, vypočujte si to. Naučíte sa veľa. A vypočujte si aj ostatné jeho videá o behaviourálnej biológii. Tie prednášky sú zadarmo, sú pre každého a sú fantastické. A aktuálne.

**

PS: Dnes naozaj nemám čas, ale možno o pár dní z niektorých jeho prednášok opíšem niektoré jeho myšlienky v slovenskom jazyku.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.