Založ si blog

Dôvod väzby? Mínus 21 stupňov.

Prišla zima, prišiel mráz. Máme tu v tomto momente, keď píšem tento, blog mínus 11 stupňov Celzia. Ale ráno bolo mínus 21 stupňov Celzia.

Síce mám na pozemku niekoľko dobre zaizolovaných mačacích prístreškov, ale táto krásavica, tu nižšie na obrázku, ich ohrdla a spáva pod cyprusmi na mojom priedomku. Dobre, akceptujem, keď je len taká mierna zima. Ale včera večer boli zverejnené v správach “extreme cold”, teda “extrémny chlad” výstrahy.

Táto krásavica navyše nevie používať mačací záchodík, a okrem toho trpí niečím na spôsob klaustrofóbie, akonáhle je v nejakom uzavretom priestore. Napríklad vo vnútri domu. Nemôžem ju držať spolu s mojimi dvoma mačkami, pretože táto sa chytiť a naložiť do nosiča a navštíviť veterinárku, jednoducho nedá. A aj keď by som ju nejakým zázrakom zvládla naložiť do nosiča, ešte by sa musela slušne správať u veterinárky. Nehovoriac o tom, že by som ju musela dokázať naložiť do toho nosiča presne vtedy, keď by som mala časenku u veterinárky. Takže musí byť v iných priestoroch ako moje zvyšné dve mačky a preto ju držím v garáži. Ďaľší dôvod je, že ihneď ako budú vonkajšie teploty prijateľnejšie, ju vypustím, po čom sa na jeden deň stratí ale následne sa vráti s tým, či môžeme obnoviť naše kamarátstvo. To znamená, že jej budem dávať pravidelne jesť.

Teraz pozerám na predpoveď počasia. Ešte tu budeme mať veľmi veľkú zimu okolo 19-teho februára, čo je len pár dní. Autom nepotrebujeme dovtedy nikam ísť. (Lebo keď otvorím garáž, tak samozrejme vybehne. V takom teple ako je v garáži ju už nechytím. Skúšala som minule, keď bola v garáži, lebo sme museli vtedy niekam ísť, ale musela som ustúpiť a nechať ju ujsť, inak by bola na mňa vtedy zaútočila.)

Pred dvoma rokmi strávila v mojej garáži 6 týždňov s dvoma ďaľšími pouličkami. Z tých jedna už asi nežije a jedna sa adoptovala k jednému susedovi.

Ak ju zajtra alebo v nedeľu vypustím, (v nedeľu má byť plus 4 stupne), tak ju už určite nedokážem chytiť vtedy, keď tu bude opäť takáto obrovská zima.

Ihneď potom, ako skončila v garáži, kde má všetko vrátane improvizovanej mačacej postele, mačacieho záchodíka, stravy a vody, plusové teploty okolo 6 stupňov, aj kocúrnika obyčajného (po anglicky ‘catnip’), nastal srdcervúci nárek, ktorý nejakú tú chvíľu trval. Ale ráno som ju videla sa po dlážke prevaľovať na chrbátiku a dokonca prišla ku mne, keď som jej dávala mačacie cukríky.

Čo sa týka tých teplôt v garáži, nie je tam až tak teplo ako v dome, ale keďže viem, že ju pustím ihneď ako sa vylepší počasie, tak si nemyslím, že by som jej urobila dobre, keď by bola v prostredí s teplotami plus 22.

Čo poviete, keďže sa začala v tejto mojej ochrannej väzbe slušne správať, tak jej ju troška nadĺžime, nie na dlho, len kým sa trošku vylepší počasie a kým tie najväčšie mrazy odídu?

 

 

 

 

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.