Založ si blog

Moje skúsenosti s ovzduším v Bratislave

V Novom Čase dnes vyšiel článok o údajnom alarmujúcom stave kvality ovzdušia v Bratislave.

Vraj tento alarmujúci stav ovzdušia spôsobuje doprava. Vraj takto znečistené ovzdušie môže mať súvis s množstvom astmatických, kardiovaskulárnych aj onkologických ochorení.

***

Rada by som pridala svoju osobnú skúsenosť ohľadne ovzdušia v Bratislave.

Predtým ako som sa pred viacej ako 25 rokmi vysťahovala do Kanady som žila celý svoj život v Bratislave. Po dobu 10 rokov predtým ako som sa vysťahovala, som žila na mieste, ktoré je vzdušnou čiarou necelé 4 kilometre od Slovnaftu.

Keď som žila v Bratislave, bola som dispenzarizovaná v alergologickej ambulancii. V tom čase, pokiaľ sa správne pamätám, tak vtedy štandardne testovali prach, perie, roztoče a ešte alergie na peľ a nejaké baktérie. Tie testy na alergie, konkrétne na prach, perie a roztoče som mala všetky pozitívne. Neviem síce o čom mal byť ten test, ktorý označovali, že vraj na prach, údajne to mal byť nejaký špecifický test na to, čo sa malo vtedy vyskytovať v ovzduší Bratislavy. Alergologička mi vtedy predpisovala Zaditen, ktorý som ani nemohla užívať, lebo potom, ako som ho užila, som vždy spala takmer 24 hodín do dňa. Vraj ten Zaditen mal byť niečo ako prevencia proti astme, ktorá mi vraj hrozila.

Keď žil v Bratislave so mnou nejaký čas aj môj manžel, tak sa mu vyhádzali vyrážky po rukách. Evidentne to bolo z alergie na bratislavské ovzdušie.

Neviem, ako sa dá porovnať doprava v Bratislave vtedy a dnes. Ale jedno je isté, a to, že potom ako som sa presťahovala do Kanady, všetky alergie mi zmizli. Dokonca aj testy na tie alergie, ktoré som mala, kým som žila v Bratislave pozitívne, boli odrazu negatívne. Teda s výnimkou tej alergie na prach, lebo to sme nedokázali zistiť, že ktorý to mal byť ten test a tak sme toto netestovali. (Tu sa pod testom na prach akosi rozumie, ak to správne chápem, test na roztoče.)

Dokonca aj môjmu manželovi vždy okamžite zmizli vyrážky z rúk, keď nebol v Bratislave. Stačilo, keď vtedy išiel navštíviť rodičov do Liptovského Mikuláša a aj vtedy mu ihneď zmizli vyrážky z rúk.

***

Otázka teda je, že či za zlé ovzdušie v Bratislave naozaj môže doprava alebo či za zlé ovzdušie v Bratislave je zodpovedný napríklad Slovnaft.

Keď som totiž neskôr, keď som sa občas zdržiavala na Slovensku, bola u príbuzných mimo Bratislavy, a keď sme prichádzali občas autom skoro ráno do Bratislavy, tak som vždy videla to, čo sa dvíhalo nad Slovnaftom a čo sa ďalej rozplývalo do ovzdušia nad Bratislavou. Bola to vždy hrôza.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.