Založ si blog

Prečo ma dnes rozčúlila do krajnosti relácia Dopoludnie na Infovojne

Nemyslím si totiž, že dať možnosť komukoľvek rozprávať svoje názory do éteru je šťastné. Napríklad, keď Infovojna dáva priestor antivakcinárom (piatok, 11. októbra 2019, Dopoludnie na Infovojne), ako napríklad Ing. Marián Filo.

V relácii nielen dostal priestor tento antivakcinár na prezentáciu svojich úplne chorých a nebezpečných názorov ale aj, keďže som si, značne znepokojená, vypočula reláciu, Ing. Filo sa tam prezentoval aj medicínskymi radami. Napríklad ako predchádzať tetanusu a podobne. Vraj hygienou.

Ako prvú vec by som rada zdôraznila, že v právnom štáte majú právo dávať lekárske rady len riadne licencovaní lekári a len v tej špecializácii, v ktorej sú licencovaní.

Nuž ja by som veľmi rada vedieť, ako to má vyzerať s tou prevenciou tetanusu hygienou v praxi. Spomeniem jednu príhodu, ktorá sa mne osobne stala. Pokúsala ma jedna potulná mačka. Svojho času som sa starala o mačaciu kolóniu a proste sa stalo, že ma jedna pokúsala. Ihneď som išla na pohotovosť. Na pohotovosti ma skontrolovali, či mám platné očkovanie proti tetanusu, čo kontrolujú vždy, keď príde pacient so zranením. Dostala som antibiotiká. Predpísal mi ich lekár na tej pohotovosti a nezabrali. Ráno som išla druhému lekárovi a ten ma poslal naspäť na pohotovosť (tu sa to tak robí, možno na Slovensku by sa postupovalo inak, ale tu v Ontáriu, Kanada, sa to robí takto, že sa ide naspäť na pohotovosť), kde som strávila ďaľších 16 hodín s infúzkami, teda s kombináciou silných antibiotík, ktoré mi podávali infúzkami. Domov som odišla s predpisom na ďaľšie antibiotiká, čo bola kombinácia dvoch silných antibiotík. A to sa mi stalo napriek tomu, že som si ranu riadne ihneď dezinfikovala. Proste tie patogény odolali dezinfekcii. Nebol to síce tetanus, našťastie, keďže som bola riadne zaočkovaná, ale daná infekcia mi dala zabrať. A stali sa aj prípady, keď ľudia po takomto jednoduchom a liečiteľnom zranení aj zomreli, lebo daní jedinci ignorovali rady lekárov. Neviem si vôbec predstaviť, ako by som asi vyzerala, keď by som okrem danej infekcie dostala ešte aj tetanus z toho zranenia. Čo som chcela dokumentovať je, že ani dezinfekcia rany ihneď po úraze nemusí zabrániť nákaze patogénmi.

Kedysi veľmi dávno som, bolo to na hodine ESL v Kanade, nám jedna lekárka z bývalej Juhoslávie rozprávala (v rámci prednesu v anglickom jazyku), že koľko patogénov, baktérií, vírusov a podobne sa nachádza v jednej kvapke.

Nechápem, ako môže Infovojna dávať priestor takýmto jedincom, ktorí hoci nemajú skončené štúdium na Lekárskej fakulte, v éteri rozdávajú lekárske rady a bezočivo kritizujú ministerku zdravotníctva. Jej príhovor som si vypočula a na rozdiel od toho, čo prezentoval Ing. Filo, jej argumenty boli vecné a správne.

Ministerka doc. MUDr. Andrea Kalavská, PhD. správne argumentovala, že by nikomu nepriala vidieť zomierať dieťa na tetanus, alebo zomierať človeka na besnotu, alebo na iné, v dnešnej dobe, absolútne preventovateľné choroby.

Detto, je trestuhodné vysielať do éteru názory laika ohľadne toho, či je chrípka ľahké ochorenie alebo nie. Čo ja viem je, že aj na chrípku sa aj zomiera.

Vysielať takéto názory je nebezpečné aj preto, lebo dnes existuje veľa ľudí, ktorí nedokážu racionálne myslieť a sú schopní naletieť takýmto podvodníkom, v tomto prípade antivakcinárom a tak ohroziť alebo seba, alebo dokonca smrteľne ohroziť aj vlastné deti.

Okrem toho, podľa môjho názoru, nezaočkovanie detí je možné považovať aj za trestný čin zanedbania povinnej starostlivosti.

A ešte jedna vec. Za danú reláciu by malo nasledovať kriminálne stíhanie, ale keďže Slovensko ťažko považovať za právny štát, tak ani neočakávam, že sa tak stane. Veď ľudský život vlastne dnes už nemá hodnotu, alebo keď tak iba veľmi pokryteckú, vyjarovanú pochodmi za život.

V každom prípade, hnutie antivakcinárov považujem aj za formu vojny.

***

Ešte tu pridám jednu príhodu, ktorú som počula v rádiu tu v Kanade. Boli to takíto rodičia, ktorí nedali svoje dieťa zaočkovať a to dostalo osýpky. Tí rodičia boli takí bezcharakterní, že to dieťa zobrali do čakárne namiesto toho, aby k nemu zavolali lekára domov.

V tej čakárni bola mamička s novorodencom, ktoré ešte nemohlo byť očkované. Tej mamičke už predtým na podobnú situáciu vraj už jedno dieťa zomrelo. Po tejto návšteve u lekára dostala oznámenie, že aj toto jej novorodenča bolo vystavené nákaze osýpkami.

Neviem, aký bol ďaľší osud tejto mamičky a jej dieťaťa. Prípad som ďalej nesledovala. Chcela som ho tu dať iba ako ukážku akí bezcharakterní a egoistickí dokážu niektorí antivakcinári byť.

 

PS. Na žiaden príspevok v diskusii nebudem reagovať.

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kedy si ja myslím, že bol unesený právny štát na Slovensku

08.01.2024

Dnes som si do pozadia zapla LIVE rozpravu v NR SR o zrušení špeciálnej prokuratúry. Predtým som si vypočula tiež niektoré vysoko afektované prednesy na tlačovej konferencii opozičných strán Michala Šimečku či aj napríklad, podľa môjho názoru, beznádejne amatérske vystúpnie poslankyne Holečkovej, ktorej prejav sa mne osobne zdal vysoko preafektovaný; teda to okrem toho, [...]

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:06

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.