Založ si blog

Neakceptovateľné zasahovanie cudzej moci do volieb v Slovenskej republike

Dnes ráno môjho času som si v správach Google našla, že nezákonne zasahujú do volieb do Zákonodarného zboru v Slovenskej republike.

To, čo urobil Google je pre mňa čosi absolútne neakceptovateľné.

Pozrela som si takmer všetky volebné šoty Smer SD a mne sa páčili všetky. Nie sú také, ako komerčné reklamy, ktorými pretkávajú na internete úplne všetko. Proste reklamy Smer-SD sú decentné, vtipné, majú v sebe to zrnko pravdy a mne sa dobre pozerali. Za toto, čo Google urobilo, by mali nasledovať sankcie. Alas, Google je mocný gigant. Niečo na spôsob oligarchu. Žiaľ bohu. To, čo urobil Google je len dôkazom toho, že nadnárodné korporácie nezákonným spôsobom zasahujú do volieb na Slovensku. A keď už sme pri tom, rovnako zasahujú nezákonným spôsobom do tejto kampane aj mimovládky financované zo zahraničia. Obojo porušuje zákon.

***

Aby som neklamala, pozrela som si aj reklamné šoty tzv. opozície. To sú inak tie šoty, ktoré porušujú pravidlá a z ktorých niektoré by mali byť stiahnuté z verejného priestoru. Napríklad tie, ktoré majú v sebe prvky násilia skryté v heslách, “Poďme do nich!”, keď už sme pri tom. Alebo tie, v ktorých klamú a ohovárajú iné politické strany.

Keď už sme pri opozícii, konkrétne pri PS/Spolu, ja považujem za veľmi diskutabilné, aby chodili po domoch a obťažovali ľudí vyzváňaním či klopaním po dverách. Osobne neznášam, keď kde kto, kto nemá inak okrem obťažovania žiaden iný, legitímny dôvod (*), aby vyzváňal, či vyklepával po dverách. Čo ak má niekto malé deti doma na chvíľku samé? Nie každý si môže dovoliť opatrovateľku doma k deťom. Detto, ja som podobné mory zažívala, keď som mala doma prestárlu svokru. Vždy to bola výzva nájsť si chvíľku času a ísť nakúpiť aspoň základné potreby. Raz som takto pri návrate domov našla niekoho, kto dával takto mojej svokre vo dverách podpisovať nejakú zmluvu.

***

Ale prípadov, prečo je nevhodné chodiť vyzvánať po dverách je viacej. Už aj z bezpečnostného hľadíska. Kľudne môže niekto, kto sa chce dostať niekomu do bytu či domu za nekalým účelom, použiť ako zámienku predvolebnú kampaň PS/Spolu. Bude sa tváriť na PS/Spolu a v skutočnosti to bude nejaký lupič. Moja rada, jednoducho týchto ľudí nevpúšťať do bytovky alebo do domu. Ako dospelí ľudia by mali mať viacej rozumu. Evidentne ho nemajú a chceli by vraj vládnuť.

***

A keď už sme pri tom, pred rokom tu bola iná kampaň, do ktorej tiež zasahovali aj subjekty, ktoré v nej nemali čo robiť. A na to doplácajú dnes občania Slovenskej republiky, keď táto osoba nerešpektuje ani Ústavu Slovenskej republiky ale hlavne nerešpektuje ani vôľu ľudu.


====

(*)  U nás v Kanade je to napríklad tak, že keď je potrebné ísť z nejakého legitímneho dôvodu k niekomu domov, obyčajne to dá daný legitímny subjekt vedieť tým tam bývajúcim dopredu, napríklad poštou alebo emailom, podľa možnosti presnú hodinu kedy. Malo by to byť pravidlom všade.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.