A prečo by Hamran nemohol kandidovať za prezidenta Slovenskej republiky?

14. decembra 2023, Zora Macko, Nezaradené

Dnes ma zaujal článok v Pravde, ktorý ako keby chcel Hamrana odrádzať od toho aby kandidoval za prezidenta Slovenskej republiky.

 

Podľa článku 103, ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky

Za prezidenta možno zvoliť každého občana Slovenskej republiky, ktorý je voliteľný za poslanca Národnej rady Slovenskej republiky a v deň voľby dosiahol vek 40 rokov.

 

Takže ak je Hamran voliteľný do Národnej rady Slovenskej republiky, má aspoň 40 rokov a pozbiera si tých 15 tisíc podpisov alebo 15 poslancov, tak splnil asi všetky podmienky aby mohol kandidovať za prezidenta Slovenskej republiky.

***

Lenže na Slovensku novinárom a asi aj voličom nestačí splniť zákonné podmienky, aspoň tak sa mi zdá z článku na ktorý som dala link tu vyššie.

 

Pre porovnanie, ako funguje demokracia v takejto veci tu v Kanade môžem dokumentovať nasledovným. Tento rok sa v Toronte opäť konali voľby na primátora Toronta. Primátor Toronta je významný politický post.

 

Kandidovalo 103 kandidátov z ktorých si mohol volič vybrať.

 

Nikde v médiách som sa nedočítala však ničoho podobného ako tento článok, na ktorý som dala link tu vyššie.

 

Pretože presne o tom je demokracia. Každý, kto splní zákonné podmienky, môže kandidovať a o víťazovi rozhodnú voliči.