Ja považujem Čaputovú za prekliatie Slovenska

10. mája 2023, Zora Macko, Nezaradené

Osobne si myslím, že Čaputová je prekliatím Slovenska. Ja osobne ju nevidím ako prezidentku, ktorej by akokoľvek záležalo na občanoch Slovenska.
Po prvé, Čaputová je pre mňa antitézou vlády ľudu. Ona pre mňa vlastne predstavuje prototyp diktátora. Lebo keby jej na ľudoch záležalo, tak by rešpektovala vôľu ľudu.

Po druhé, keby Čaputovej čo i len trochu záležalo na ľudoch, tak by nové voľby vyhlásila okamžite potom, ako parlament vyslovil nedôveru vláde.

Po tretie, Čaputová evidentne odmietla vypísať nové voľby v prijateľnom časovom horizonte. Podľa mňa úmyselne necháva krajinu dlho krvácať. Keby Čaputová plnila svoju úlohu riadne, (za čo je mimochodom viacej ako kráľovsky platená), tak by už dávno bolo aj po voľbách.

Po štvrté, čo chcela opäť dokázať tým, že nepozvala dnes najsilnejšiu politickú stranu (resp. jej lídra) k zostaveniu úradníckej vlády? Koho prezidentkou teda je, keď nerešpektuje vôľu viacej ako minimálne pol milióna voličov Slovenskej republiky? (A dnes je tých voličov asi viacej ako 527 172, čo bolo v roku 2020.) Podľa prieskumov verejnej mienky z apríla 2023 je strana SMER-SD na prvom mieste vo volebných preferenciách podľa najmenej 4 agentúr: Median SK, Focus, AKO, Polis.

Prezident má byť apolitický. Byť apolitický, mne sa zdá, že to je pre Čaputovú jedna veľká neznáma.

Demokracia je nie o tom, že sa vyšplhám (z môjho osobného pohľadu to ja vidím tak, že to bolo podvodom a nikto a nič ma nepresvedčí o opaku) na vrchol a potom forsírujem svoje videnie sveta.  O tom nie je demokracia. Demokracia je o službe ľudu. Nie o forsírovaní či vnucovaní svojho pohľadu.

 

***

 

PS. Keby naozaj existovala sloboda vyjadrovania sa a sloboda názoru, napísala by som viacej. Ale dnes viacej neexistuje sloboda slova a ja mám pocit, rovnako ako mnohí iní, že sme prišli o právo mať slobodný názor na videnie sveta.