Násilím sa nič nedá vyriešiť.

28. februára 2022, Zora Macko, Nezaradené

Mala som mačku v garáži. Lebo vonku to bolo cítiť na mínus 30, mačka bola uzimená, tak som ju dokázala chytiť do rúk (v rukaviciach) a dala som ju cez najväčšiu zimu do garáže.

O pár dní sme však potrebovali použiť auto. Chcela som túto mačku teda chytiť a dať zatiaľ do nejakej miestnosti. Nedalo sa. Cítila som, že keď by som ju vtedy chcela násilne chytiť, že by na mňa zaútočila.

Tak som ustúpila. Otvorila som garáž a mačka vybehla.

Opâť prišla zima. Napadalo toľko snehu, že sa mačka nemala kam pohnúť. Veľmi vtedy nariekala.

***

Dnes sa táto istá mačka vyvaľuje na posteli v jednej izbe. Už ju nie je problém pohladkať, či zobrať na ruky.

***

Násilím sa nič nedá vyriešiť. Niekedy treba ustúpiť. Rovnako, ignorovaním sa tiež nič nedá vyriešiť.