Opätovné zadržanie a väzobné stíhanie Moniky Jankovskej je nevyhnutné, ak má byť Slovensko právny štát

4. marca 2021, Zora Macko, Nezaradené

Ak je aspoň čiastočne pravda, čo o bare Fatima rezonuje v slovenskej tlači, tak väzobné stíhanie bývalej sudkyne Jankovskej je v tomto prípade, podľa môjho názoru, absolútnou nevyhnutnosťou.

V právnom štáte je absolútne ale absolútne vylúčené aby si mohol sudca dovoliť za úplatok niekoho obrať o poctivo nadobudnutý majetok a posadiť ho do väzenia za vymyslené obvinenie alebo obvinenie vymyslené na objednávku mafie. V právnom štáte je absolútne vylúčené aby tí, ktorí majú dbať na dodržiavanie zákonnosti sa spolčili s organizovaným zločinom či mafiou.

Z tohoto pohľadu vidím dnešné články, v ktorých novinári, či takzvaní novinári opisujú, že sa vraj Jankovská psychicky zrútila, keď ju opätovne zadržali za irelevanté, a považujem ich za niečo, čo je v rozpore s novinárskou etikou a poslaním novinára.

Ja ako čitateľ a občan s právom voliť mám totiž ústavné právo na informácie. Informáciou pre mňa nie je psychický či domnelý psychický stav Moniky Jankovskej. Pre mňa ako občana s právom voliť je informáciou to, čo sa deje či dialo v jednom pilieri moci – súdnej moci – na Slovensku. Teda na súdoch na Slovensku.

Mimochodom, ja ako čitateľ a občan s právom voliť mám tiež ústavné právo na informácie o tom, čo sa deje či dialo na prokuratúrach na Slovensku, ktorá je postavená mimo všetky tri zložky moci (zákonodarná, výkonná, súdna).

Keď sú prehnité základy domu, ktorý idem kupovať, alebo rekonštruovať, tak to mám právo ako majiteľ či potenciálny majiteľ vedieť. Mám toto právo vedieť predtým, ako sa rozhodnem, či daný dom kúpim a či ho budem a ako rekonštruovať.

Rovnako je to so stavom daného piliera moci na Slovensku, v tomto prípade piliera súdnej moci, ktorý sa zdá, je na Slovensku, od základov totálne prehnitý.