Koho reprezentovala Čaputová vo Vatikáne?

16. decembra 2020, Zora Macko, Nezaradené

Prezidentka Slovenskej republiky je vo výkone svojej funkcie viazaná tým, čo je napísané v Ústave Slovenskej republiky. A tam je v Článku 1 napísané, citujem

Zuzana Čaputová prišla za pápežom, vraj na oficiálnu návštevu reprezentujúc Slovenskú republiku celá v čiernom, dokonca s čiernym závojom.

Tak po prvé, pokiaľ sa ja nemýlim, žijeme v 21. storočí. Muži nemajú čo nariaďovať ako sa žena bude obliekať, mám na mysli do akej farby odevu, aké súčasti má mať jej oblečenie, teda, či bude mať závoj a podobne. To patrilo do minulosti, aspoň ja tak dúfam. Spôsob, ako sa Čaputová obliekla reprezentuje pre mňa schvaľovanie útlaku žien katolíckou cirkvou dnes a aj v minulosti. Ako ženu ma to osobne toto správanie sa Čaputovej ponížilo aj urazilo.

Pokiaľ by Čaputová navštívila pápeža ako civilná osoba, bolo by mi to jedno. Síce by som ju považovala za hypokritku, ale inak by mi to bolo jedno. Lenže ona navštívila pápeža takto ako prezidentka Slovenskej republiky, za peniaze daňových poplatníkov,  a to je veľký rozdiel.

Podľa môjho osobného názoru, Čaputová raz opäť zneuctila úrad prezidenta Slovenskej republiky.

***

Na záver, za príklad adekvátneho správania sa ženy političky voči cirkevnému hodnostárovi považujem napríklad Marie Le Pen, keď sa pred návštevou Mustafa, kde jej na tácke podali šatku aby si ju dala na hlavu, toto odmietla, otočila sa a zrušila toto stretnutie. Týmto aktom Marie Le Pen verejne odmietla útlak žien a správne reprezentovala dôstojnosť všetkých žien na tejto planéte.