Urážlivé správanie sa poslanca pléne NR SR v priamom prenose

4. decembra 2019, Zora Macko, Nezaradené

Aj dnes, popri inej činnosti, ktorej som sa venovala zároveň, som si vypočula časť (nie celú) rozpravu v pléne NR SR.

***

Zaujala ma bezcharakternosť niektorých poslancov, ktorí dnes v pléne vystupovali. Konkrétne, ak sa nemýlim to bol MUDr. Alan Suchánek, ktorý v rozprave či vo faktickej poznámke, verejne urazil pani poslankyňu MUDr. Natáliu Grausovú s tým, že mala údajne dve interupcie a že dnes je z nej vraj zapálená bojovníčka proti interupciám. Zdá sa mi, že ju nemenoval, ale povedal to tak, že všetcia vedeli o ktorej poslankyni hovoril. Pani poslankyňa sa okamžite ohradila ale podpredseda parlamentu, charakter Bugár, jej nedal slovo (hoci mňa naozaj zaujímalo, čo chcela povedať). Nie sú ešte textové prepisy z rokovacieho dňa zverejnené na webstránke NR SR, takže ak by som sa mýlila, ospravedlňujem sa. Píšem len z pamäte.

Takéhoto urážlivého a ľudsky nedôstojného správania sa dopustili títo muži v deň 66. narodenín poslankyne MUDr. Natálii Grausovej.

Keď jej nedokázali jej kolegovia v pléne zablahoželať, chcela by som jej týmto aspoň zablahoželať ja aspoň touto formou.

***

Čo sa týka niektorých pánov v pléne NR SR, ktorí sa vyjadrujú takto k ženám, či už podstúpili, alebo nie, interupciu, a preto ženu odsudzovali alebo posudzovali, rada by som sa týchto pánov, všetkých, ktorí sa takto v pléne vyjadrovali, opýtala, že koľko žien oni dostali do druhého stavu a následne ich nútili na interupcie? A nehovorte mi, že ste nikto z vás nikdy nepriviedli ženu do tehotenstva, ktoré ste nemali v úmysle. Len spoločnosť má akosi iný štandard na ženy a na mužov v takejto veci.

Správanie sa tohoto poslanca, lekára, ktoré predviedol dnes na pôde NR SR je hlboko amorálne aj z odborného hľadiska. Žiaden lekár nemá právo zverejňovať kohokoľvek zdravotnú dokumentáciu a to platí aj vtedy, keď nevykonáva prax lekára.

Nielen slušnosť káže, že prvý bod programu zajtra ráno, 5-teho decembra 2019, by malo byť verejné ospravedlnenie sa dotknutej poslankyni a verejné odsúdenie podobného správania sa, akého sa daný poslanec dopustil.

To, čo daný poslanec NR SR predviedol dnes v pléne je aj instancia násilného správania sa na ženách. Očakávala by som, že poslanci NR SR sa budú správať k ženám slušne a dôstojne, nie ako som to dnes videla v priamom prenose.