15. -teho augusta ráno môjho času som si vypočula tlačovú besedu Roberta Fica

16. augusta 2019, Zora Macko, Nezaradené

A mne sa zdá, aspoň odtiaľto, kde žijem, že všetko, čo povedal Fico malo hlavu a pätu a jednoducho sa mi to všetko zdalo správne a logické.

***

Potom som strávila celý deň vo svojej záhrade, kde som musela urobiť dosť špinavú robotu, teda povynášať zeminu z komposterov, obohatiť nimi zeleninové hriadky a potom som ešte zasadila semiačka na ďaľšiu úrodu, pretože potom ako som povyťahovala cesnaky z hriadok mi tam zostalo voľné miesto. Šalátiky ešte dorastú, aj reďkvičky, aj špenátik. A samozrejme, burinu môžem vytrávať od rána do večera a na ďaľší deň tam bude opäť. Po tomto výkone a potom ako som navarila večeru som si sadla za počítač aby som si troška oddýchla a prečítala som si aké problémy majú slovenskí novinári. Teda minimálne tí v denníku SME. No, ešte dobre, že som sedela, keď som si popri kartách pustila mimoriadny podcast denníka SME. Síce, tak mi treba, ale tie hlúposti, čo vyjdú z ich šéfredaktorky sa niekedy celkom zaujímavo počúvajú. Človek si tak občas urobí obraz až ako od reality odtrhnutí  a v akom hlbokom morálnom dne sa niektorí novinári a šéfredaktori niektorých slovenských mienkotvorných denníkov nachádzajú. A aké “problémy” riešia. Či si Fico tyká s Kočnerom?

***

Šéfredaktorku SME očividne vôbec nezaujíma, že na Slovensku jesto politická strana, ktorej predseda sa priznal k užívaniu ilegálnych narkotík a o ktorom vyšlo najavo, že o takýchto svojich skúsenostiach vraj diskutoval aj so žiakmi stredných škôl. A vraj, že sa k takýmto skutkom priznal mu má vraj slúžiť ku cti. Takto som sa to aspoň niekde dočitala v slovenskej tlači. (Aby neprišlo k nedorozumeniu, z tohoto neobviňujem šéfredaktorku SME.) Nie, toto asi nevidia v denníku SME ako problém, na ktorý by mali upozorniť voličov v nadchádzajucich voľbách. Problém, ktorý majú je, či si Fico tyká s Kočnerom.

***

Schválne. Pozrela som si, kedy Marián Kočner promoval na Univerzite Komenského. V roku 1986. Skončil žurnalistiku, ktorá sa študuje na Filozofickej fakulte.

Pozrela som sa, kedy promoval Fico. Promoval na Právnickej fakulte Univerzity Komenského v roku 1986. Mimochodom, štúdium skončil s vyznamenaním.

Prečo to píšem? Pretože ako Filozofická fakulta UK, tak aj Právnická fakulta UK mali v tých rokoch priestory na Šafárikovom námestí v Bratislave. Viem, od decembra 1985 som tam dokonca pracovala v Ústave aplikovanej matematiky a výpočtovej techniky v pozícii matematik/analytik. A viem, kde sme sa stravovali. V jedálni na Šafárikovom námestí č. 6, kde sa stravovali aj študenti Filozofickej fakulty UK aj Právnickej fakulty UK.

Teda sa kľudne mohli stretnúť aj tam. A ak si vtedy (hypoteticky) potykali, tak čo asi očakávajú novinári z denníka SME? Že im Fico má akože vysvetľovať, nuž viete, my sme rovnaký ročník, chodili sme do tej istej jedálne/školy a tak ďalej? (Keď hovorím o škole, mám na mysli budovu.)  A ak by aj, robí to Fica zodpovedného za to, čo spáchal či mal spáchať Kočner? Lebo ja tomu naozaj nerozumiem. Mám si odteraz vykať so všetkými svojimi kamarátmi z detstva, zo škôlky, zo školy, zo šachového klubu či tých ktorých som stretla v pionierskych táboroch napríklad? Aby ma náhodou šéfredaktorka z denníka SME neobvinila, ak náhodou sa jej niekto z mojich bývalých spolužiakov, či kolegov náhodou znepáči, že som spoluvinník … čo ja viem, … ale nie, mená radšej neuvediem.

***

Len záverom, Fico mal pravdu, keď sa na takéto nezmyselné otázky že vraj novinárov otočil a odišiel. Minimálne u mňa si tým urobil jedno extra plus. Mimochodom, ja by som sa v takej situácii tiež otočila a odišla. Vy by ste snáď konali inak?