Porovnanie výkonu volebného práva v Kanade a na Slovensku, časť štvrtá (Pohľad laika. )

16. marca 2019, Zora Macko, Volebné právo v Kanade a SR

Keď sú v Kanade alebo v Ontáriu voľby, alebo aj keď sú tu lokálne voľby, tak tu vysielajú priebežné výsledky, ako sa hlasy spočítavajú.

Dnes pozerám priamy prenos a nič takéto tam na Slovensku v podstate nevidím. Namiesto informácie, ktorá mňa zaujíma, tam vysielajú Čaputovú, ktorú ja osobne nechcem ani vidieť ani počuť. Či ďaľšie podobné iritujúce debaty a diskusie.

Čo mňa v tejto faze zaujíma sú priebežné výsledky, to znamená informácia ako volili v daných konkrétnych volebných okrskoch, ktoré okrsky sú už spočítané, prípadne koľko ľudí hlasovalo.

V tejto fáze ma ako potenciálneho voliča vôbec nezaujímajú názory kandidátov či diskusie. Detto ma nezaujíma ďaľšia mediálna masáž, ktorej už bolo podľa môjho názoru viacej ako dosť.

Môj názor je ten, že nielen, že niektorým občanom Slovenskej republiky je uprené právo voliť (nie každý sa môže dostaviť v deň volieb na Slovensko, to sa jednoducho nedá a nezvládli by to ani letecké spoločnosti), ale ani online vysielanie spočítavania výsledkov nestojí za nič. Proste nemá to úroveň. Slovenské médiá nemajú podľa môjho názoru žiadnu úroveň a nezládajú ani taký jednoduchý priamy prenos ako zo spočítavania hlasov počas volebnej noci.