Založ si blog

Archív: jún, 2019

Mali sme návštevu – Procyon lotor

Teda nás navštívili malí lotríkovia. Jedna lotrica, teda medvedica čistotná, má tri maličké. a druhá má 6 maličkých, ak som správne počítala. Ale veď žijeme v hlavnom meste medvedíka čistotného a my máme záhradu. Už vidím, že sa nám z jablone zasa nič neujde. Višňa má síce zelené višničky, ale my mávame návštevu aj cez deň, nielen podvečer. Akurát cez […]

Pokračovanie článku

Vraj našli zhodu v otázke voľby ústavných sudcov

Na webstránke Ústavného súdu Slovenskej republiky som našla dokument nazvaný Zoznam kritérií právneho štátu. Zoznam kritérií má byť: Legalita (Vláda zákona; Súlad so zákonom; Vzťah medzi medzinárodným a vnútroštátnym právom; Normotvorné právomoci exekutívy; Legislatívny proces, Výnimky počas krízových situácií; Výkon zákonov; Súkromné subjekty poverené […]

Pokračovanie článku

Čaj s Mussolinim

Jeden z mojich obľúbených filmov je “Čaj s Mussolinim” (1999). Film zachytáva obdobie v Taliansku, kde žije skupina dám v strednom veku, pôvodom z Anglicka, ktoré sú milovníčkami umenia a ktoré taliani volajú ‘Scorpioni’. Film začína v roku 1935 vo Florencii a končí v roku 1945 v San Gimignano, pričom zobrazuje postupné zhoršovanie situácie, smerujúce k vojne a […]

Pokračovanie článku

Bezprávie na Slovensku – Časť prvá

Tak ako Slovenská republika nerešpektuje ústavné práva vlastných občanov zúčastňovať sa na správe verejných vecí priamo alebo slobodnou voľbou rovnako Slovenská republika nerešpektuje práva vlastných občanov na slobodný pohyb ani právo na súdnu a inú právnu ochranu. Také sú moje osobné skúsenosti. Tiež moja osobná skúsenosť je taká, že zákon v Slovenskej […]

Pokračovanie článku

Pri raňajkách som si dnes vypočula Harabina – dvakrát.

Keď som ho počúvala, konkrétne, keď Harabin spomenul vo svojom prejave, že ho nazývajú antisystémovým, lebo on trvá na dodržiavaní princípu právneho štátu, napadla ma knižka od Giovanni Papini, Život Krista, konkrétne tá časť, kde autor opisuje ako doviedli Ježiša pred Piláta. Ale stačí si otvoriť Bibliu. V Evanjeliu podľa Lukáša, 23:2, je písané: “Tohto sme […]

Pokračovanie článku

Res Judicata: Právomocne rozsúdená vec

Keď niekedy čítam vyjadrenia vraj expertov v slovenskej tlači, tak mi ostávajú vlasy dupkom stáť. Preto sa už prestávam diviť, že mnohé veci vyzerajú na Slovensku ako vyzerajú. Vraj ľudskoprávny aktivista Peter Weisenbacher je presvedčený, že Čižnár by mal žalobu na rozpustenie ĽS NS podať opäť, som sa dočítala dnes v denníku Pravda. Takže rada by som tomuto […]

Pokračovanie článku

Sankcie proti Rusku – Ako to vidím ja

Ako po prvé by som rada uviedla, že môj názor je, že politici sa majú snažiť o spoluprácu medzi svojimi krajinami. Vyplýva to aj z toho, že naša planéta patrí nám všetkým. Dnešná realita, keď sledujem správy, je však iná. Dnes je moderné vyvolávať spory a dávať sankcie, pričom za pokrok sa častokrát považuje ničenie vlastnej krajiny, teda ničenie takej výroby a […]

Pokračovanie článku

Cenzúra je potrebná

Dodávateľ Internetu a telefónu mi vnútil TV kanál a tak som si chcela včera večer pozrieť nejaký program z kategórie filmov. Ponúkajú ich možno aj viacej ako 100. Má to len jeden háčik. Žiaden z nich sa nedá pozerať. Všetko, okrem dvoch filmov o Churchillovi je absolútny ale absolútny a totálne nepozerateľný, prípadne aj zvrátený odpad. Na základe opisu k filmu som […]

Pokračovanie článku
Mladí Ukrajinci vysedávajú v kaviarňach, Poliaci sú pobúrení. Varšava ich chce poslať domov bojovať

Mladí Ukrajinci vysedávajú v kaviarňach, Poliaci sú pobúrení. Varšava ich chce poslať domov bojovať

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

ONLINE: Macron: Európa je smrteľná, nemôže sa spoliehať na USA. Washington sa stará len o seba a Čínu

ONLINE: Macron: Európa je smrteľná, nemôže sa spoliehať na USA. Washington sa stará len o seba a Čínu

25.04.2024 06:00

Francúzsky prezident vyzval ľudí, aby sa rozhodli už teraz, pretože „Európa je dnes medzi vojnou a mierom“.

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.