Založ si blog

Keď človek zakladá záhradu

Medzi mužom a ženou bývajú rozdiely. Keď sme kupovali náš posledný dom, ten v ktorom teraz žijeme, tak môj manžel hodnotil, ako je dom postavený, kým ja som sa pozerala na veľkosť pozemku a ihneď som si predstavila, že sa na ňom bude dať urobiť záhrada.

 


 

Na začiatku to bola však len tráva.

 

 

Moje skúsenosti zo založenia záhrady na našom dvore sú takéto.  Keď človek zakladá záhradu, tak:        

  • Urobí veľa chýb.
  • Ale tiež urobí niečo pozitívne pre životné prostredie.
  • Tiež sa veľa naučí.
  • Má zdravý pohyb.
  • Má zdravší vzduch.
  • Dopestuje si nejakú zdravú a chutnú zeleninu a ovocie.
  • Navštívi ho veľa vtákov a voľne žijúcich zvieratiek.
  • Vybudovanie záhrady tiež zlepší kolobeh vody a je aj jedným z faktorov prevencie vytápania pri návalových dažďoch.

Musím sa priznať, že môj manžel nebol na začiatku nadšený mojou ideou. Ale dnes má na vec už iný názor. Vraj šalátiky ale aj iná zelenina z našej záhrady chutia fantasticky. Ono naozaj zelenina, ktorá dozrela na slnku má lepšiu chuť.

 

Keďže pôda na našom dvore bola desiatky rokov neobrábaná, tak som sa rozhodla tak, že moja záhrada bude pozostávať z vyvýšených zeleninových hriadok. Vyvýšené zeleninové hriadky sa dajú vybudovať z rôznych materiálov, ja som som sa ich rozhodla urobiť z mäkkého, ničím nekonzervovaného  dreva. Mucko nám pri konštrukcii vďačne asistoval, viď foto.

 

 

 

Jedna z chýb, ktorú som urobila bola, že som si nepozisťovala, kde možno získať lacno zeminu, a tak som nosila touto cestičkou  sáčky hliny, ktoré som nakúpila, kde sa dalo.

 

Tých sáčkov hliny bolo nakoniec určite viacej ako tisíc. To aj preto, lebo na začiatku som si myslela, že to bude len jedna hriadka, ale skončilo to tak, že máme nielen hriadky ale aj veľké kvetináče všade. V niektorom z budúcich blogov napíšem, prečo potrebujem niektorú zeleninu pestovať aj  vo veľkých kvetináčoch. 

 

 

Na obrázku sú prvé dve hriadky:

A druhé dve hriadky:

Aj naše štyri noblesy sa tešili (žiaľ, už sú len tri). Ich obľúbené miesto bolo pod stromami na konci záhrady. Dobre sa im tam načúvalo spevu vtáčikov, či sledovalo veverice, či dýchalo zdravý vzduch, alebo keď sa im podarilo vyslobodiť spod vôdzky, tak aj preskúmaniu osadenstva pod záhradným domčekom.  Aby nepreskakovali ploty a nenavštevovali susedov, tak museli byť na vôdzke. Hoci pohodlie “paláca” v ktorom s nami žijú, by určite nemenili.

Keď sledujem správy, tak mi je nevoľno

24.03.2024

Fico sa dal pred asi dvoma či troma dňami počuť, že vraj potom ako predošlá vláda darovala S-300 na Ukrajinu, nemáme vraj ako chrániť slovenské nebo a jadrové elektrárne na Slovensku. Nerozumela som celkom. V iných správach, zahraničných, som sa dočítala, že vraj potom ako Rusko vyhlásilo vojnu Ukrajine, po znefunkčnení elektrárne na Dnepri musí Ukrajina zvýšiť dovoz [...]

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.