Založ si blog

Snowy – kamarát ako žiaden iný

 

Snowy bol kocúrik, pravá turecká Angora.

 

Mojou úlohou bolo Snowyho zobrať na kastráciu, keďže veterinárska klinika, ktorú jeho vtedajší majiteľ vybral, bola veľmi blízko k miestu, kde som vtedy bývala.

Snowy bol v nosiči na mojich kolenách v aute, keď sme ho večer pred zákrokom viezli k nám domov.

“Šestnásť mačeniec, to čo má byť?” Rečnícky som podotkla a otvorila som dvierka na nosiči.

“Mňau,” Snowy sa okamžite prihovoril. Znelo to ako “Ja som Snowy a rád ťa poznávam.” Okamžite som si ho zamilovala.

Pôvodný plán bol, že Snowy po kastrácii pôjde naspäť. Lenže kastrácia neprebehla dobre a boli komplikácie, to ako prvé. A Snowy nám dával jasne a zreteľne najavo, že by chcel zostať u nás.

A tak som to vyriešila tak, že som na opravu zbabranej kastrácie zobrala Snowyho k veterinárkám, ktoré som navštevovala s naším druhým kocúrikom Muckom, ktorý je Snowyho syn. Oprava zbabranej kastrácie, ktorú robil nejaký veterinár pôvodom z Indie, stála 550 kanadských dolárov.
Snowymu pôdovnému majiteľovi som dodala účet s tým, že alebo mi ten účet preplatí alebo je Snowy môj. Odpoveď bola, že Snowymu bude u nás aj tak lepšie.

Prešlo 9 rokov a  päť mesiacov.

 

Dnes sú to presne štyri mesiace odvtedy, čo mi Snowy zomrel v náručí. Stratila som svojho spoločníka, ktorý podľahol hroznej chorobe – rakovine krve. Dve veterinárky mi tvrdili, že sa jednalo o  lymfóm a že sa nedalo už nič robiť.  Táto nečakaná smrť Snowyho nás všetkých pristihla úplne nepripravených na túto tragédiu.

Snowy bol múdry. Keď mal byť po jednoduchej operácii v januári 2018 obmedzený v pohybe, a preto mal byť na pár chvíľ v klietke, tak si túto kliektu otvoril. Tak som ho vtedy umiestnila do jednej malej izby. Keď som skúsila inú izbu, vyšiel z nej von tak, že si sám z vnútra otvoril dvere.

 

Snowy bol klaun, ktorý nás rád zabával balancovaním sa na plazme pripevnenej na stene. Viď fotografiu.

.

Snowy miloval vysoko položené miesta a rád sa na nás, na  ľudí, pozeral z výšok. Raz som ho hľadala vyše hodiny, kým som zistila, že sa na mňa pozerá z vrchu skrine, umiestnený pohodlne medzi dcérinými hračkami, ako ho hľadám.

Snowy pre nás rád vyspevoval operné árie. Najlepšie o tretej nad ránom. Žiaľ, obyčajne som ich prespala.  Samozrejme, pravidelne ma chodil ráno budiť; napríklad priložením labky na moje ústa. “Vstávaj- vstávaj”, je čas keď ma máš nakŕmiť.

 

Snowy bol vzorný otecko. Staral sa nielen o svoje mačence, ale vychoval aj jedno adoptované mača, ktoré niekto našiel na ulici a keďže som sa vtedy starala o mačaciu kolóniu, tak ho priniesli mne – bolo asi iba 4 dni na staré. Ja som kŕmila mača z fľašky,  a Snowy prevzal výchovu mačaťa, keď malo mača 4 týždne a naučil mača všetko, čo má správne mača vedieť.

V našej domácnosti žili 4 mačky ale Snowy bol šéf. Všetky mačky ho museli poslúchať a aj poslúchali. Disciplína a poriadok musí byť. Aj medzi mačkami.

 

Snowy rád pozeral Internet. Pozeral svoj mačací kanál a istého času moje Youtube ponuky vyzeali takto:

Snowy ma celé dni obšťastňoval skákaním mi po ramene.  Moje ľavé rameno bolo jeho vyhliadkovým bodom., či už som sedela alebo niečo robila. Proste to bolo pre neho – sedieť mi na ramene, keď som chodila po dome.

 

Náš dom je dnes bez Snowyho  akoby prázdny. Už ho niet.


Česť jeho pamiatke.

K zmene Trestného zákona

21.01.2024

Celá opozícia vrátane prezidentky Slovenskej republiky narieka ako sa zvýši kriminalita na Slovensku po zrušení Špeciálnej prokuratúry a po navrhovanej zmene Trestného zákona. Namiesto tvrdých nepodmienečných trestov za finančné zločiny sa tieto majú nahradiť inými trestami. Ako opozícia tak aj “not my prezidentka” nariekajú nad tým, že tieto, podľa nich, [...]

Vypočula som si pani Petkovú a som totálne zhrozená, kto sa v médiách vyjadruje k otázkam právneho štátu

13.01.2024

V tejto relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej, 10:49, sa p. Petková vyjadrila, okrem iného, takto, citujem: “Áno, SMER má svojich voličov, ale to rozhodne nie sú všetci občania Slovenskej republiky.” Toto povedala okrem ostatných nezmyslov v danej relácii. Nebudem ich tu všetky menovať, lebo to by bol inak veľmi dlhý blog a na to ani nemám teraz čas. *** Ústava Slovenskej [...]

Kedy si ja myslím, že bol unesený právny štát na Slovensku

08.01.2024

Dnes som si do pozadia zapla LIVE rozpravu v NR SR o zrušení špeciálnej prokuratúry. Predtým som si vypočula tiež niektoré vysoko afektované prednesy na tlačovej konferencii opozičných strán Michala Šimečku či aj napríklad, podľa môjho názoru, beznádejne amatérske vystúpnie poslankyne Holečkovej, ktorej prejav sa mne osobne zdal vysoko preafektovaný; teda to okrem toho, [...]

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:39

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.